Első gyári szereplésük során elkerülte őket a világbajnoki cím, de a Renault egy egész érát meghatározott a Forma-1-ben, az általuk elsőként bemutatott turbómotorral. Nem egészen húsz évvel később azonban felragyogott a gárda szerencsecsillaga, ugyanis Fernando Alonsóval a volánnál kétszer is felültek a sportág trónjára. A gyengébb eredmények aztán 2011-ben ahhoz vezettek, hogy a gyártó csak motorszállítóként maradt a sportágban, 2015 végén azonban felvásárolták a Lotust, amellyel megkezdték harmadik kirándulásukat a Forma-1-ben.
A Renault-nak kétségkívül meghatározó szerepe volt és van a Forma-1-ben, a jelenlegi ügyvezető igazgató Cyril Abiteboul pedig reméli, hogy várt sikereikkel méltóak lesznek a márka F1-es történetéhez. „Már most hatalmas az étvágyunk arra, hogy demonstráljuk képességeinket, ahogyan tettünk azt a történelem folyamán” – nyilatkozta a francia az Autosport International Show-n. „Mindezek előtt azonban a legfontosabb, hogy utol tudjuk érni a Mercedest, már a 2018-as szezon kezdetétől.”
A remény valós, ugyanis a Renault nagyon komoly előrelépést tudott megtenni erőforrása terén, ráadásul az is pozitív előjelekkel kecsegtet, hogy 2017-es autójukat már teljes mértékben a saját motorjuk köré tervezték. „Egyértelmű, hogy eddig csalódást okoztunk az új erőforrások fémjelezte érában” – mondta Abiteboul. „Nekünk azonban nem szokásunk csalódást okozni, sem a rajongók, sem pedig egy ügyfél csapat számára. A Red Bull hangot is adott ennek. 2015 az újrakezdésről szólt, tiszta lappal vágtunk neki az idénynek. Átalakítottuk a menedzsment struktúráját, és a gyárban is más folyamatok szerint dolgozunk.”
„Úgy vélem, kissé önelégültté váltunk, miután a V8-as korszakban rengeteg sikert értünk el a Red Bull-lal, ezért nem fektettünk akkora energiát a szabályváltozásokba” – tette hozzá a szakember, aki szerint hamarosan látható sikerek fogják jelezni a Renault feltámadását. „Megalkottuk az innováció tiszta, hosszútávú tervét, melyet meg akarunk honosítani az F1-ben, pontosabban az erőforrásunk terén, ennek köszönhetően pedig 2020-ban már a világbajnoki címért harcolhatunk” – tette hozzá a francia, aki nemrég volt pilótáját, Kevin Magnussent ekézte tavalyi hozzáállása miatt.