A szakma nagymestere, a most már a McLarent irányító Zak Brown szerint van jövője a komoly szponzorációnak a Formula-1-ben, de ennek a teljesítménytől kell függnie. A kifinomult értékmérő rendszerek és a gazdasági helyzet miatt a csapatok kénytelenek lesznek rugalmasak lenni az üzleti partnerek felkutatásában.
"A Formula-1 értéke ebből a szempontból lefelé halad, de összességében ez nem rossz dolog" - magyarázta Brown a Sky Sportsnak adott interjújában. "Most az a feladatunk, hogy minél inkább csökkentsük a sportág költségeit. Az rendben van, ha a felső határ lejjebb megy, de az alsónak is lejjebb kell, szóval fenn kell tartani a jövdelmezőséget, vagy ahogy sok cég teszi, csökkenteni kell a veszteségeket."
Mindezek alapján Brown úgy gondolja, hogy nem csak az általa irányított McLaren, de nem is csak a Formula-1, hanem minden sport számára a teljesítményfaktor jelentheti a jövőt a szponzoráció terén. Szerinte a nagy cégek csak akkor lesznek partnerek, ha a csapatok rugalmasak lesznek a szerződéskötéskor és teljesítménytől függően különböző variációk léphetnek életbe.
"A cégeknek garantált minőségre van szükségük, ha befektetsz egy sportba, akkor valamit nyersz, valamit veszítesz, el kell fogadnod, hogy vannak jó és rossz évek. Szóval kell egy teljesítmény-tényező, mérhető dolgokra és rugalmasságra van szükség" - beszélt erről Brown. Azt azonban hozzátette: a McLaren szemszögéből 2017-re nem reálisak komoly szerződések, 2018-ra viszont mindenképpen ezt célozzák meg.