Eredményeket tekintve kívánni sem lehetett volna jobb újoncszezont a Haasnál, hiszen 29 pontjuknak köszönhetően kapásból három F1-es istállót is sikerült megelőzniük a pontversenyben. Ennek ellenére a tipikus kezdőhibák sem kímélték az alakulatot, alattomos műszaki hibáktól kezdve a kommunikáció hiányáig, de a gárda úgy fogja fel ezeket, mint tapasztalatokat, melyeket a jövőben a siker érdekében hasznosítani tudnak. A nehézségek ellenére Romain Grosjean nemrég úgy vélekedett, hogy a Haas már most képes lenne arra, hogy megépítse saját autóját, ugyanis első modelljüket a Ferrari alkatrészeinek segítségével a Dallara öntötte végleges formába.
A csapattulajdonos Gene Haas szerint lassan itt az ideje, hogy elkezdjenek szponzorok legyeskedni a gárda körül, de azt is elmondta, hogy növelni szeretné a csapat létszámát, hiszen jelentősen el vannak maradva a kívánt állapottól. „Úgy vélem, hogy az autók alapjában véve van olyan jó, mint a körülöttünk lévő csapatoké, azonban a benne rejlő teljesítmény kiaknázásában fejlődnünk kell. Még négy-öt tizedet kellene találnunk” – nyilatkozta az alapító az ESPN-nek. „Az extra tizedek lefaragása hatalmas erőfeszítésbe kerül. Szerintem a jelenlegi struktúránk megfelelő, a legfontosabb azonban, hogy szükségünk van további szakemberek megszerzésére is, akik szakértelmét fel tudjuk használni ezen a területen. Több időt kell az autó teljesítményének javítására fordítanunk.”
Haas szerint még jelenleg is keresi annak leghatékonyabb módját, hogy hogyan tudna igazán sikeressé válni a Forma-1-ben. „Nagyon sokan azt gondolták, hogy a Ferrari ad nekünk egy kész autót, de egyáltalán nem ez volt a helyzet. A Mercedes több csapatot is ellát motorjaival, mégsem teljesítenek olyan jól, mint az anyacsapat. Sokkal többről van itt szó, amelyet nekünk kell megoldanunk. Jelenleg is vannak problémáink, például a megfelelő guminyomás vagy fékhűtés elérése terén. Meg kell tanulnunk, hogyan tudjuk együttesen munkára fogni a fékeket, az abroncsokat, a motort és magát az autót.”