A Formula-1-be gyári csapatként visszatérő Renault 2016-ban még olyannyira az építkezés szakaszában járt, hogy a versenyzői felállással sem foglalkoztak különösebben. Leszerződtették ugyan Kevin Magnussent az igencsak negatív imázst kiépítő Pastor Maldonado helyére, és megtartották a még a Lotusszal szerződést kötő Jolyon Palmert, de a pilóták számára is egyértelmű volt, hogy nem bebetonozott a helyük.
A csapat igen hamar el is kezdte keresgetni 2017-es versenyzőit, ami Magnussent arra késztette, hogy még időben elhagyja a hajót és menesztését megelőzendő idénre bebiztosítsa ülését a Haasnál - ezáltal pedig szabaddá tette az utat a Force Indiától átnyergelő Nico Hülkenberg számára.
Bár a német már hetedik szezonját kezdi meg idén az F1-ben, mostanáig még mindig nem sikerült dobogót sem szereznie, de a Renault ettől függetlenül nagyágyúként tekint rá.
„Nico egyértelmű iránymutatást fog hozni magával, amelyből megtudjuk, hogy a versenyző szemszögéből hogyan kell kalibrálnunk az autót” - méltatta a Renault technikai vezetője, Bob Bell a németet, akinek a karácsonyi szünet után már Silverstone helyett az enstone-i gyárban lesz a munkahelye. „Nem azt fogja nekünk megmondani, hogy milyen formájúra szabjuk az első vezetőszárnyat, de azt egyértelművé teszi majd, hogy mit kell csinálnunk. Az új szezonban újfajta gumikra is váltunk, és a tapasztalata nagy segítség lesz majd számunkra ebben az átállásban. Ez máris két olyan terület, amelyeken kulcsfontosságú szerepe lesz.”
Bell azt is elmondta, miért nem próbálták a Renault-nál már az előző szezonra leigazolni az általuk igen nagyra tartott Hülkenberget: „Valószínűleg 2016-ban nem lett volna számunkra túl értékes. Az idei évre azonban újabb lépést teszünk előre, és immár azon a ponton vagyunk, ahol szükségünk van egy tapasztalt versenyzőre, aki révén a lehető legtöbbet kihozhatjuk ebből a következő fázisból.”