DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A másik nap versenyzője a Brazil Nagydíjról

Az esős interlagosi futamról Max Verstappen remeklése jut eszünkbe, pedig valaki más számára szintén ez volt az év tetőpontja: Bernd Maylandert, a biztonsági autó sofőrjét ötször is pályára küldték.

Nem csupán a 2016-os szezon, hanem egész pályafutása egyik legsűrűbb versenye volt a Brazil Nagydíj Bernd Maylander számára, aki 16 éve vezeti a királykategória biztonsági autóját. A piros zászlóval kétszer megszakított versenyen öt alkalommal küldték pályára a szürke Mercedest, csaknem a táv felében állt a mezőny előtt.

„Már pénteken tudtuk, mire számítsunk, az előrejelzések ugyanis azt mutatták, hogy nedves versenyünk lesz vasárnap” – idézte fel a nagydíjat Maylander a gpupdate.net-nek adott interjúban. „Ilyenkor rá tudsz összpontosítani, felkészülhetsz az esőre, és arra, hogy jó eséllyel a pályára kell menned. Én jól éreztem magam, tudtam, hogy talán csúszni fog a futam kezdete. Aztán megtörtént Romain Grosjean balesete, amely után már mindenki tudta, hogy a külső ív nagyon csúszós.”



A német, aki egyetért azzal, hogy mögötte indították el a futamot, felidézte, hogy később több alkalommal ki kellett hajtania. „Nagy volt a nyomás, néha pedig a határon kellett autóznom, de elmondhatom, hogy élveztem. Szeretem Sao Paulót és a pályát, ahol versenyeztem néhány alkalommal. Érdekes volt látni, hogy néhány versenyző más íveket használ, mint amelyeket a túraautózásból ismerek. Számomra ez volt az év legjobb futama. A határon volt, de valódi Formula-1-es versenyt láthattunk kemény körülmények között.”

A biztonsági autó pilótája a legőrültebb versenyek közé sorolja a brazilt, melyeken másfél évtizedes pályafutása során részt vett: „2007 Fuji, 2010 Korea, 2011 Montreal és 2016 Sao Paulo, ez a négy volt a csúcs. Végig esett, néha jobban, néha kevésbé. A versenyt meg kellett állítani, majd újra elindítani. Ez a négy verseny rendkívül különleges volt.”

„Nagyon meglepődtem, amikor kiszálltam az autóból. Örültem annak, hogy az egyik brazil tévéstáb hozzám jött, és interjút kértek” – mondta Maylander, hogy nem számított a figyelemre és elismerésre, melyet az interlagosi futam után kapott. „Sokan azt is mondták, hogy én voltam a nap versenyzője! Kedves dolog volt, de a versenyzők versenyeztek, én csak a munkámat végeztem. Egy ilyen verseny után büszke arra az ember, hogy minden jól alakult.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: