Eközben persze ha bárki mást megkérdeznénk, hogy milyen kifogásolnivalót lát a versenynaptárban, valószínűleg éppen ellenkezőleg kevesellné az európai nagydíjak számát. A 2017-es menetrend 20 állomásának földrajzi eloszlása a következő: egy futam Ausztráliában, négy az amerikai kontinensen, hat Ázsiában és kilenc Európában - bár ha Szocsit és Bakut is Ázsiához számoljuk, ahogy azt sokan előszeretettel teszik, akkor 8-7-re módosul az állás a legnagyobb kontinens javára.
Tost szerint akár hét, akár kilenc európai futamot számolunk, az mindenképpen sok, miközben számos térséget továbbra is elhanyagol a sport.
„Szerintem új helyszíneket kellene célba vennünk, mert túl sok nagydíjunk van Európában. Tudom, hogy ezzel kapcsolatban eltérnek a nézeteim a kollegáimhoz képest, de én úgy gondolom, hogy el kellene utaznunk Dél-Afrikába, több verseny kellene az Egyesült Államokban, valamint Argentína és India is fontos piacot jelentenek” - idézi a csapatvezetőt a Tiroler Tageszeitung. „A Formula-1 globális sport. 2015-ben félmilliárd ember követte élőben a versenyeinket, ekkora számokat pedig csak a futball-világbajnokság és az olimpia tud produkálni. Nekünk viszont kéthetente vannak futamaink - a termék jól működik, de valamit tennünk kellene a jobb elérhetőség érdekében.”
A Toro Rossót irányító szakember szerint azonban az egyenlőbb földrajzi eloszlás mellett elengedhetetlen magát a sportot is jobbá tenni ahhoz, hogy újabb nézőket vonzzanak be - ennek elsődleges módja pedig jelenleg a Mercedes dominanciájának megszűntetése lehet.
„Remélem, hogy a Red Bull és a Ferrari fel tud zárkózni, máskülönben újabb nézők fordulnak el a sporttól” - érvelt. „A versenyeknek szórakoztatóbbnak kell lenniük. Az emberek különböző győzteseket és baleseteket akarnak látni - persze nem sérüléseket, csak ütközéseket. A barátaimtól például mindig azt hallom, hogy régen mennyivel több baleset történt a rajtoknál.”
„Száműznünk kellene a büntetéseket. Egyszerűen csak engedjük ki a versenyzőket, nincs szükség szabályokra. Amikor valaki egy ellenfelével csatázik, mindig kockáztatja, hogy megsérül az autója. Csak hagynunk kellene, hogy rámenősek legyenek, ha pedig ütköznek, hát ütköznek. Ez is része a játéknak, része a műsornak.”