A Google évről évre összesíti a keresőbe világszerte beírt számtalan kifejezést, s ezek alapján hoznak létre egy globális listát, emellett pedig több mint hetven országban külön is megvizsgálják a trendeket. A cég különböző statisztikai módszerekkel állítja össze a sorrendet, melyen az év legfelkapottabb keresőszavait gyűjtik össze: ehhez a Google azt vizsgálja, hogy az előző esztendőhöz képest mennyivel ugrott meg az adott kifejezésre való keresések száma úgy, hogy az érdeklődés huzamosabb ideig volt tapasztalható.
Magyarországon immár ötödik éve állítják össze ezt a listát, amelyből kiderül, 2016-ban mi keltette fel leginkább az érdeklődésünket. Nos, szomorúan kell konstatálnunk, hogy bizony a Formula-1 nem fért fel a top10-es listára, ahogy semelyik másik autós vagy motoros széria sem – annak ellenére, hogy amúgy viszonylag komoly népszerűségnek örvendenek itthon a technikai sportok.
Persze a lista első helyezettjei nem okoznak meglepetést: a labdarúgó-válogatottunk váratlanul jó szereplése az élre repítette az „EB 2016” kifejezést, de a szintén idén rendezett olimpia kapcsán a „Rió 2016” is jól produkált. A két sportesemény mellett a népszerű Pokemon GO fért fel még a dobogóra, az első tízbe pedig televíziós műsorok (X-Faktor, Való Világ), az idén elhunyt Bud Spencer és az új amerikai elnök, Donald Trump is bekerült.
Érdekesség, hogy nem csak a Google összeállítása mutatja az Formula-1 iránti csökkenő érdeklődést: nemrég mi is megosztottuk az idei F1-es közvetítések nézettségi adatait, amelyből kiderül, hogy összességében visszaesés tapasztalható 2015-höz képest – a nézők vélhetően a harmadik évre már végképp megunták a Mercedes dominanciáját.
A tíz legfelkapottabb keresés 2016-ban Magyarországon a Google mérése szerint:
1. EB 2016
2. Rió 2016
3. Pokemon GO
4. X-Faktor
5. iPhone 7
6. Pixwords megoldások
7. Donald Trump
8. Bud Spencer
9. Való Világ
10. Slither.io
Forrás: Digital Hungary