Bajban vagyunk, ha olyan baleseteket akarunk felidézni, melyekben Valtteri Bottas is érintett volt, netalán ő idézte elő őket – a Nico Rosberg után felszabadult Mercedes-ülés favoritjának tartott pilóta az elmúlt három évben mindössze öt nagydíjat nem fejezett be, ezzel az egész mezőnyben a legkiegyensúlyozottabb versenyzők közé tartozik. Többek között ezek azok a tulajdonságok, melyeket williamses versenymérnöke, Jonathan Eddolls is kiemelt.
„Kivételesnek nevezném, csak hogy érezzük, mennyire gyors. Ha jó napja van, akkor igazán lehengerlő tud lenni. Ritkán érintett a balesetekben, nagyon kevés hibát követ el. Ha pedig ki is csúszik, az biztos, hogy megtaláljuk az okát az adatokban” – mondta Eddolls az Autosport lapnak. „Golyóálló. Nem kell az időmérőn azon töprengenünk, hogy a fenébe, mit fogunk kihozni ebből. Volt már olyan korábban, hogy az autó képes lett volna a hatodik helyre, mégis csak a 12.-en kötöttünk ki. Hogy ő teljesíteni fog, abban biztosak lehetünk.”
A finn versenyzőkről általában a higgadtság jut eszünkbe, és Bottas sem az a típus, aki könnyen kijön a sodrából, vagy letöri egy nehezebb időszak: „Egyszer sem volt idén olyan, hogy leszegte a fejét. Mentálisan erős, és folyamatosan jó teljesítményt nyújt. Sajnos az autónk nem feltétlenül tudta megmutatni, mire képes, mégis úgy gondolom, a legjobb szintjén vezetett” – folytatta a szakember.
Egy többször hallott érv Bottas ellen az, hogy szürke teljesítményt nyújt: ennek azonban inkább az autó ereje az oka. Mikor a Williams egészen versenyképes volt, a 2014-es szezonban, negyedik helyen zárta a világbajnokságot hat dobogóval, köztük két második hellyel a címvédő Vettelt és a Ferrariban ülő Alonsót legyőzve – holott ez csak pályafutása második idénye volt. A Williams visszaesése ellenére Kanadában idén is fel tudott állni a dobogóra, és a szezon folyamán több mint másfélszer annyi pontot szerzett, mint csapattársa, Felipe Massa.