Az idei évben a novemberi Brazil Nagydíjon élte át a legextrémebb esős körülményeket az F1-es mezőny: két piros zászlós leállás, számos biztonsági autós szakasz és még több baleset jellemezte a vasárnapot, miközben a pilóták többsége gyakran panaszkodott a pályán felgyülemlett víz mennyiségére, ami a látást és az autó úton tartását is alaposan megnehezítette számukra.
Fernando Alonsónak is volt egy megpördülése a versenyen, de a McLaren spanyolja szerint az F1 tehetne valamit annak érdekében, hogy élhetőbbé tegye a körülményeket az autóban ülő pilóták számára, függetlenül a pályára zúduló eső mennyiségétől.
„Mindig is rizikós, kiszámíthatatlan a vizes pályán való versenyzés, köszönhetően a baleseteknek és a rossz látási viszonyoknak, de ez is a sport része, és szerintem soha nem is fog eltűnni. A brazíliai versenyből azt tanulhattuk meg, hogy ha egy mód van rá, javítanunk kell a láthatóságot. Akár valamilyen eszközzel, vagy különféle ötletekkel csökkenthetnénk a felverődő víz mennyiségét” - vélekedett Alonso, majd úgy folytatta, mint aki drasztikus változást szeretne látni az autók külsejében.
„Egy GT-versenyen például jóval kisebb vízfüggönyt ver fel maga után az autó, mivel ott a kerekek nem teljesen nyitottak. Szerintem néhány dolgot át kellene gondolnunk ezt illetően, és egyúttal tennünk kellene valamit a gumik teljesítményével is, mert 16 év alatt már sok esős versenyt futottam Brazíliában, de olyat korábban még sohasem láttam, hogy valaki az egyenes közepén pördüljön meg” - utalt ezzel Kimi Raikkönen furcsa balesetére.
Jövőre a Pirelli szélesebb abroncsokkal látja el a mezőnyt, amit több szempontból is előnyösnek tartanak a pilóták, viszont Alonso már látja is az egyik hátulütőjét: a nagyobb felület csak még több vizet fog a hátul érkező arcába tolni. „Lehet, hogy jövőre még rosszabb lesz a helyzet, mivel átalakulnak a gumik” - jegyezte meg vészjóslóan.