DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ritkán hallani ilyen nagyképű nyilatkozatot F1-es pilótától

A Sauber svéd F1-es pilótájának üzenete afféle kritikaként is felfogható eddigi kollégája, Felipe Nasr felé - érdekes, hogy mindkét együtt töltött szezonjukban a brazil volt eredményesebb.

Felipe Nasr tavaly 27 pontot szerzett Marcus Ericsson 9 egységével szemben, idén pedig amolyan focisan 2-0 lett a végeredmény kettejük versenyét tekintve, a Sauber mégis a svéddel hosszabbított szerződést 2017-re. Persze lehet, hogy ettől függetlenül Nasr harmadik alkalommal is csapattársa lesz majd, csakhogy a Banco do Brasil kihátrált az Interlagosban csapata évét megmentő pilóta mögül, aki ezért kénytelen saját magát promótálni a sajtóban. Az együtt töltött két szezonjuk alapján meglepő Ericsson nyilatkozata, melyben erős csapattársat követel magának – úgy tűnik, Nasr nem motiválta eléggé.



„Nem tudom, mi fog történni jövőre. Ha Felipe marad, örülni fogok, ha nem, és más érkezik a helyére, azt sem fogom bánni” – idézte a svédet a GPUpdate.net. „Az a legfontosabb, hogy az illető erős legyen, így tudjuk hajtani egymást, valamint a csapatot is egyre előrébb” – tette hozzá Ericsson, aki úgy érzi, annak ellenére, hogy mindkétszer alulmaradt Nasrrel szemben, összességében jobb teljesítményt nyújtott a brazil pilótánál. A pontverseny mellett azonban a statisztikák is másról árulkodnak: Nasr 12 alkalommal bizonyult jobbnak az időmérőkön, és azokon a versenyeken, ahol mindketten célba értek (13), kilenc alkalommal is jobb eredményt ért el.

„A tavalyi év második felében én voltam az erősebb kettőnk közül, ez pedig tovább folytatódott idén” – nyilatkozta Ericsson, akinek legjobbja egy 11. volt idén, Mexikóvárosban. „Két éve versenyzünk együtt, és pontok tekintetében ugyan felülmúlt engem, de úgy érzem, másfél éven keresztül én voltam a gyorsabb. De ez van, a Forma-1-ben a pontok számítanak. Különösen idén volt néhány remek versenyem, de amikor 11., 12., vagy 13. helyen zársz, az emberek nem veszik észre, mivel üres kézzel, és körhátrányban fejezed be a futamot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: