Felipe Nasr, a korábbi Williams-tesztelőből lett Sauber-pilóta két évet húzott le a svájci alakulatnál, amelyek közül a tavalyi lehetett emlékezetesebb számára, hiszen az akkor még egyértelműen a középmezőnybe tartozó autóval néhány erős helyezéssel is kitűnhetett a mezőnyből. Idén azonban a csapat autója visszaesett az erősorrendben, így a brazil is csak interlagosi 9. helyére tekinthet legfényesebb helyezéseként, noha az éppen kellett is ahhoz, hogy a Saubert a Manor elé ugrassza a konstruktőri tabella 10. pozíciójába.
Míg csapattársa, Marcus Ericsson maradását már bejelentették a hinwiliek, a jobb eredményekkel rendelkező Nasrnek még nem tisztázódott a jövője. Már csak a Saubernél vagy a Manornál lehet esélye, előbbinél ráadásul a hírek szerint Pascal Wehrlein és Rio Haryanto is előtte áll a várólistán, miután az őt eddig segítő szponzor, a Banco do Brasil kihátrált mögüle az elmúlt hónapokban.
Nasr mindazonáltal igazságtalannak érezné, ha nem jutna számára ülés 2017-ben: elmondása szerint eredményeivel bármilyen szponzorációnál több pénzt keresett már a Saubernek.
„Úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem, annak érdekében, hogy kiérdemeljem a helyem. Képes voltam olyan eredményességgel versenyezni, mint amire szerintem a Formula-1-nek szüksége van. Amikor megnyílt a lehetőség, ott voltam hogy megragadjam, és pontokat szereztem a csapatnak. Az első szezonomban 27 pontig jutottam, ami kellett ahhoz, hogy megelőzzük a McLarent a tabellán. Idén még a nehézségeink ellenére is mindig közel kerültünk a pontszerzéshez, amikor alkalom adódott erre, és végül Brazíliában sikerült is” - fényezte kicsit önmagát a 24 éves brazil.
„Az elmúlt két évemet mérlegelve az látszik, hogy mindig képes voltam szállítani, amit a csapatom kért, és már csak emiatt is nagyon csalódott lennék, ha jövőre nem maradhatnék itt.”
A Manor átlépése a konstruktőri tabella utolsó előtti helyéért nagyjából 13,5 millió dollár extra bevételt jelent a Saubernek, aminek biztosan lesz helye a pénzügyileg még a nyári eladás után sem zöldágra vergődött csapatnak.
„Azt hiszem, hogy ez nagyon sokat számít. Én juttattam extra bevételhez a csapatot; mindenki tudja, hogy milyen komoly összegről van szó. Ennél jobb bevételi forrást nem is találhatnék nekik. Nincs olyan szponzorációs támogatás, ami többet érne az eredmények szállításánál” - érvelt Nasr, akinek legnagyobb bánatára nem létezik olyan szabály az F1-ben, hogy egy istállónak kötelessége megtartani az őket előkelőbb konstruktőri helyezéshez juttató pilótát.