Az éjszaka óta hulló, és a nap folyamán sem alábbhagyó eső biztosította, hogy nem szokványos futamunk lesz Interlagosban, így a pályára megérkezve mindenki nedves startra készülődhetett.
A verseny előtti percekre sem javult a helyzet, olyannyira, hogy már fél órával a rajt előtt feljegyezhettük az első kiesőt Romain Grosjean személyében, aki a rajtrácsra kivezető köre során, a célegyenes előtti kanyarban csúszott ki és csapta az autóját a falhoz, ezzel kitörve a Haas első felfüggesztését. A francia így már nem is tudott odaállni a rajthoz.
Ahhoz a rajthoz, amit előbb a versenyirányítás tíz perccel későbbre tolt, majd pedig bejelentette, hogy biztonsági autó mögül fog elindulni a futam helyi idő szerint 14:10-kor.
7 lassú kör után állt ki végül a safety car és kezdődhetett meg a tényleges versenyzés. Simán eljött a mezőny az első kanyarban, de Verstappen azonnal akcióba lendült és már ott elment az óvatoskodó Raikkönen mellett. A mezőny hátsó felében hamarosan megkezdődtek a bokszkiállások, hogy az addig kötelező extrém esőgumikat intermediate-ekre cseréljék, de az élen állók ezt még korainak tartották.
Sebastian Vettel volt az első, akin kifogott a rengeteg víz, a német megpördült a pálya utolsó, gyors kanyarjában, de szerencsére el tudta kerülni a találkozást az érkezőkkel, és gyorsan be is viharzott a bokszba, ahol már szintén köztes esőgumikat kapott. A következő megúszó Marcus Ericsson lett szintén a célegyenes felé igyekezve, az ő autója viszont alaposa össze is tört, rengeteg törmeléket hagyva maga után, visszahívva ezzel a biztonsági autót. A Sauber ráadásul a bokszbejárat sávjában állt meg, amit a két Red Bull kikerült és kiállt kerékcserére, ebből pedig Verstappen jött ki igazán jól, hiszen a 4. helyre tért vissza. A versenyirányítás viszont a veszélyes helyzet miatt egy időre megtiltotta a bokszba való behajtást, és mint kiderült, Ricciardo már a tilalom ideje alatt lépte át a bejárat vonalát, amiért 5 másodperces időbüntetést kapott.
Újabb néhány perc lassúzás után a 19. kör végén kapott ismét zöld jelzést a mezőny, de már a célegyenest is csak a két Mercedes tudta teljesíteni: Kimi Raikkönen azonnal megcsúszott és a falba csapódott. Ismét csak a szerencsés múlott, hogy mindenki el tudta kerülni a pörgő Ferrarit, a versenyirányítás pedig nem is kockáztatott tovább és piros zászlóval leállította a versenyt. A pilóták visszatértek a bokszutcába és leparkoltak egymás mögött, miközben Raikkönen autóját eltakarították az útból. 20 kört teljesített ezidáig a mezőny, és máris rengeteg dolog történt.
Ekkor azonban csendes időszak következett, hiszen több mint fél órát állt a verseny, majd ismét biztonsági autó mögött merészkedett ki a mezőny a pályára, de csak annyi történt, hogy nyolc újabb kört tettek meg lassú tempóban a következő piros zászlóig. A körülmények nem javultak. Ez alatt is történt azért néhány kisebb esemény: Hülkenberg defekt miatt kiállt kerékcserére, ezzel elvesztette 4. helyét, Palmer pedig nekiütközött Kvjatnak, ami saját kiesését eredményezte.
Nem sokkal később ismét útjára indult a mezőny, ekkor már két órára voltunk az eredeti rajt ideje után. Amikor ismét megkezdődhetett a versenyzés, Verstappen azonnal utat talált Rosberg mellett, később pedig mindketten hibáztak és eldobtak néhány másodpercet, ezzel Hamiltont juttatva tetemes előnyhöz. Hátulról Vettel kezdett felkapaszkodni, a Red Bullok pedig idővel kiálltak interekért. Egy újabb biztonsági autó aztán ismét összerázta a mezőnyt, miután Felipe Massa szenvedett balesetet. A Williams ugyanúgy a kör végén vált irányíthatatlanná, mint a korábbi kiesők autói. A brazil utolsó hazai futamát nem tudta befejezni, de nagy tapsot kapott a közönségtől, amint zászlóval a kezében visszavonult a bokszutcába.
A Red Bullok ezalatt visszaváltottak a kék oldalfalú gumikra, mivel az idő ismét romlott, és de azok jobb állapota miatt az újraindítás után le tudták vadászni az előttük állókat és hamar visszakapaszkodtak a pontszerzők közé. Az élen Hamiltont viszont semmi nem zavarta meg, és minden kört vezetve megnyerte a futamot Rosberg előtt, ezzel a szezonzáróra hagyva a döntést a bajnoki csatában.
A mezőny végül éppen el tudott jutni a 71. körig, mielőtt letelt volna a versenyzésre előírt kétórás időlimit. Verstappen még nagyot hajrázott a végére, és Perezt is le tudta taszítani a dobogóról egy újabb nagyszerű manőverrel.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 3:01:01.335 | 71 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 11.455 | 71 |
3 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 21.481 | 71 |
4 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 25.346 | 71 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 26.334 | 71 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 29.160 | 71 |
7 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 29.827 | 71 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 30.486 | 71 |
9 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 42.620 | 71 |
10 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 44.432 | 71 |
11 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 45.292 | 71 |
12 | Esteban Ocon | Manor-Mercedes | 45.809 | 71 |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Ferrari | 51.192 | 71 |
14 | Kevin Magnussen | Renault | 51.555 | 71 |
15 | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:00.498 | 71 |
16 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:21.994 | 71 |
- | E.Gutiérrez | Haas-Ferrari | - | 60 |
- | Felipe Massa | Williams-Mercedes | - | 46 |
- | Jolyon Palmer | Renault | - | 20 |
- | Kimi Räikkönen | Ferrari | - | 19 |
- | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | - | 11 |
- | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | nem indult | 0 |