DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Hamilton dominált a szakadó esőben

Két piros zászlót és számos balesetet hozott a hatalmas esőben rendezett Brazil Nagydíj, amelyen Hamiltont semmi nem zökkentette ki, így életben tartotta bajnoki esélyeit, miután Rosberg és Verstappen előtt megnyerte a futamot.

Az éjszaka óta hulló, és a nap folyamán sem alábbhagyó eső biztosította, hogy nem szokványos futamunk lesz Interlagosban, így a pályára megérkezve mindenki nedves startra készülődhetett.

A verseny előtti percekre sem javult a helyzet, olyannyira, hogy már fél órával a rajt előtt feljegyezhettük az első kiesőt Romain Grosjean személyében, aki a rajtrácsra kivezető köre során, a célegyenes előtti kanyarban csúszott ki és csapta az autóját a falhoz, ezzel kitörve a Haas első felfüggesztését. A francia így már nem is tudott odaállni a rajthoz.

Ahhoz a rajthoz, amit előbb a versenyirányítás tíz perccel későbbre tolt, majd pedig bejelentette, hogy biztonsági autó mögül fog elindulni a futam helyi idő szerint 14:10-kor.

7 lassú kör után állt ki végül a safety car és kezdődhetett meg a tényleges versenyzés. Simán eljött a mezőny az első kanyarban, de Verstappen azonnal akcióba lendült és már ott elment az óvatoskodó Raikkönen mellett. A mezőny hátsó felében hamarosan megkezdődtek a bokszkiállások, hogy az addig kötelező extrém esőgumikat intermediate-ekre cseréljék, de az élen állók ezt még korainak tartották.

hamilton



Sebastian Vettel volt az első, akin kifogott a rengeteg víz, a német megpördült a pálya utolsó, gyors kanyarjában, de szerencsére el tudta kerülni a találkozást az érkezőkkel, és gyorsan be is viharzott a bokszba, ahol már szintén köztes esőgumikat kapott. A következő megúszó Marcus Ericsson lett szintén a célegyenes felé igyekezve, az ő autója viszont alaposa össze is tört, rengeteg törmeléket hagyva maga után, visszahívva ezzel a biztonsági autót. A Sauber ráadásul a bokszbejárat sávjában állt meg, amit a két Red Bull kikerült és kiállt kerékcserére, ebből pedig Verstappen jött ki igazán jól, hiszen a 4. helyre tért vissza. A versenyirányítás viszont a veszélyes helyzet miatt egy időre megtiltotta a bokszba való behajtást, és mint kiderült, Ricciardo már a tilalom ideje alatt lépte át a bejárat vonalát, amiért 5 másodperces időbüntetést kapott.

Újabb néhány perc lassúzás után a 19. kör végén kapott ismét zöld jelzést a mezőny, de már a célegyenest is csak a két Mercedes tudta teljesíteni: Kimi Raikkönen azonnal megcsúszott és a falba csapódott. Ismét csak a szerencsés múlott, hogy mindenki el tudta kerülni a pörgő Ferrarit, a versenyirányítás pedig nem is kockáztatott tovább és piros zászlóval leállította a versenyt. A pilóták visszatértek a bokszutcába és leparkoltak egymás mögött, miközben Raikkönen autóját eltakarították az útból. 20 kört teljesített ezidáig a mezőny, és máris rengeteg dolog történt.

Ekkor azonban csendes időszak következett, hiszen több mint fél órát állt a verseny, majd ismét biztonsági autó mögött merészkedett ki a mezőny a pályára, de csak annyi történt, hogy nyolc újabb kört tettek meg lassú tempóban a következő piros zászlóig. A körülmények nem javultak. Ez alatt is történt azért néhány kisebb esemény: Hülkenberg defekt miatt kiállt kerékcserére, ezzel elvesztette 4. helyét, Palmer pedig nekiütközött Kvjatnak, ami saját kiesését eredményezte.

Nem sokkal később ismét útjára indult a mezőny, ekkor már két órára voltunk az eredeti rajt ideje után. Amikor ismét megkezdődhetett a versenyzés, Verstappen azonnal utat talált Rosberg mellett, később pedig mindketten hibáztak és eldobtak néhány másodpercet, ezzel Hamiltont juttatva tetemes előnyhöz. Hátulról Vettel kezdett felkapaszkodni, a Red Bullok pedig idővel kiálltak interekért. Egy újabb biztonsági autó aztán ismét összerázta a mezőnyt, miután Felipe Massa szenvedett balesetet. A Williams ugyanúgy a kör végén vált irányíthatatlanná, mint a korábbi kiesők autói. A brazil utolsó hazai futamát nem tudta befejezni, de nagy tapsot kapott a közönségtől, amint zászlóval a kezében visszavonult a bokszutcába.

A Red Bullok ezalatt visszaváltottak a kék oldalfalú gumikra, mivel az idő ismét romlott, és de azok jobb állapota miatt az újraindítás után le tudták vadászni az előttük állókat és hamar visszakapaszkodtak a pontszerzők közé. Az élen Hamiltont viszont semmi nem zavarta meg, és minden kört vezetve megnyerte a futamot Rosberg előtt, ezzel a szezonzáróra hagyva a döntést a bajnoki csatában.

A mezőny végül éppen el tudott jutni a 71. körig, mielőtt letelt volna a versenyzésre előírt kétórás időlimit. Verstappen még nagyot hajrázott a végére, és Perezt is le tudta taszítani a dobogóról egy újabb nagyszerű manőverrel.

A verseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes 3:01:01.335 71
2 Nico Rosberg Mercedes 11.455 71
3 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 21.481 71
4 Sergio Pérez Force India-Mercedes 25.346 71
5 Sebastian Vettel Ferrari 26.334 71
6 Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 29.160 71
7 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 29.827 71
8 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 30.486 71
9 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 42.620 71
10 Fernando Alonso McLaren-Honda 44.432 71
11 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 45.292 71
12 Esteban Ocon Manor-Mercedes 45.809 71
13 Daniil Kvyat Toro Rosso-Ferrari 51.192 71
14 Kevin Magnussen Renault 51.555 71
15 Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:00.498 71
16 Jenson Button McLaren-Honda 1:21.994 71
- E.Gutiérrez Haas-Ferrari - 60
- Felipe Massa Williams-Mercedes - 46
- Jolyon Palmer Renault - 20
- Kimi Räikkönen Ferrari - 19
- Marcus Ericsson Sauber-Ferrari - 11
- Romain Grosjean Haas-Ferrari nem indult 0
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: