A Mexikói Nagydíjat megelőzően Jenson Button jósolta azt, hogy a szuperlágy abroncsok akár négy-öt kör alatt is elfogyhatnak, ezért döntöttek sokan inkább úgy, lágy gumin kezdik meg a nagydíjat. A valóságban ennél sokkal hosszabb etapokat láthattunk a vasárnapi nagydíjon: Max Verstappen 12 kör után cserélte le a piros jelzésű legpuhább keveréket, Valtteri Bottas pedig csak a 19. fordulóban.
A két Mercedes és Raikkönen lágy abroncson startolt, ők 17-20 kör után hajtották végre első cseréjüket. Ehhez képest Sebastian Vettel sokkal többet, 32 kört töltött lágy abroncson, mielőtt kiállt a közepes keverékért. (Danyiil Kvjat egyébként nála is hosszabb, 34 körös etapot teljesített a sárga keveréken, habár ő nem a rajt után.)
Találunk azonban egy ezeknél is meglepőbb hosszúságú etapot, ha a kiállások listáját böngésszük. Jolyon Palmer szuperlágy gumin indult, de a virtuális biztonsági autót kihasználva, akárcsak Daniel Ricciardo, már az első kör végén érkezett az első cserére. Mindkét pilóta a közepes gumira váltott, de míg a Red Bullos a végén még feltette a lágyat, Palmer a hátralevő mind a 70 kört a közepesen teljesítette.
„Jókat csatáztam a két McLarennel, ami szórakoztató volt, 70 kör ugyanazzal a szettel pedig valószínűleg valamilyen rekord lehet” – értékelt Palmer. Mivel 14. helyen ért célba, produkciója nem ért pontot, de így is meggyőző, amit az időmérő kihagyása után, az utolsó rajthelyről ért el.
A Pirelli infografikája a gumitaktikáról: