DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Wolff is megorrolt Verstappenre

Az osztrák F1-es csapatvezetőt természetesen nem a holland verseny végi feltartása, hanem a rajtnál mutatott agresszivitása bántja, hiszen az első kanyarban Rosberggel akasztotta össze kerekeit.

Bár a versenybírák vizsgálták az esetet, nem róttak ki büntetést Max Verstappenre azért, mert a kelleténél jobban a pálya széle felé tessékelte Nico Rosberget a Mexikói Nagydíj rajtja után. Később, miután gyorsabb volt a német pilótánál, a red bullos ismét megpróbálkozott az előzéssel, de kisodródott, majd hasonlóért kapott büntetést a verseny végén, amikor Sebastian Vettel ellen próbált védekezni.



„Talán a büntetés mindannak a következménye volt, amit előzőleg csinált” - idézte Toto Wolffot, a Mercedes motorsport-igazgatóját az Autosport. „Legyenek bármennyire is könyörtelenek a legnagyobbak, nem szabad olyannak történnie, hogy három versennyel a vége előtt nekimész a világbajnoki éllovasnak. Nagyszerű látni, ahogyan vezet, hiszen könyörtelen, a csapat viszont rászólt, hogy tiszta küzdelmet akar Nicóval. Én is ugyanezt mondtam volna neki, hiszen ebben a helyzetben nem szabad összeakaszkodni a bajnokság vezetőjével. A csapat tájékoztatta a helyzetről, az autóban viszont, amikor lecsapódik a sisakrostély, nehéz lehet kezelni.”

Bár végül sima második hely lett belőle, Rosberg azt gondolta a Verstappennel történt ütközése után, hogy vége a versenyének. „Túllépte a határt, elfékezte a gumiját, szélesen fordult, és letolt engem a pályáról” - mondta a Mercedes-pilóta. „A tévében nem látszott, de elég nagy ütést kaptam, és azt gondoltam, hogy itt a vége. Kormányzás terén egyértelműen érezhető volt a hatása. De hogy kapjon-e büntetést ezért, vagy sem, az nem az én tisztem eldönteni.”

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke védelmébe vette pilótáját. „Ha meglátja a lehetőséget, ki fogja használni, ez teszi őt olyan izgalmas pilótává” - mondta a brit. „Az, hogy Nico a bajnoki címért küzd, nem Max felelőssége.” Toto Wolff szerint a versenybírák jól döntöttek, amikor Hamiltont, és a hollandot is érintetlenül hagyták az első kanyaros incidensek után. „Az első körben jártunk, nem védekező manőverről volt szó, és gondolom Max is ezért nem kapott büntetést” - tette hozzá az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: