A nyolc téli tesztnap előzetes helyszínéről elsősorban a csapatok döntöttek, de miután a Pirelli felvetette azon javaslatát, hogy célszerű lenne legalább az egyik négynapos periódust egy melegebb helyszínen, például Bahreinben tartani, az istállók között is véleménykülönbségek alakultak ki.
A Mercedes által is támogatott ötlet azonban nem aratott osztatlan sikert, több csapat is az ázsiai utazás magas költségeit emelte ki ellenérvként. Japánban hét csapat is aláírt egy szándéknyilatkozatot, amellyel támogatták a bahreini teszt megvalósulását, ám a Red Bull által vezetett ellentábor ebbe nem akart beleegyezni.
Austinban aztán a vitának véget vetve Charlie Whiting felhívta a csapatvezetők figyelmét a sportszabályzat 10.6d pontjára, amelyben az áll, hogy a tesztek csak akkor tarthatóak Európán kívüli helyszínen, ha arra minden istálló áldását adja.
Pénteken az érintettek röviden még annak a lehetőségét is megvitatták, hogy a mezőny egy része Bahreinben, a másik része Barcelonában gyakoroljon ugyanazon időszak alatt, de az FIA ebbe is csak akkor ment volna bele, ha minden csapat egyetért - természetesen ez nem történt meg.
Maradt tehát a két négynapos barcelonai gyakorlás, amibe az istállók a két austini szabadedzés között, egy Bernie Ecclestone-nal való találkozó során mind rá is bólintottak, mivel alternatív megoldásban nem tudtak megegyezni.
Ám akik Bahreinben akarnak tesztelni, nem hagyták annyiban a dolgot, hiszen még ekkor is felvetettek egy újabb javaslatot. Eszerint nem az idény előtti, hanem a szezon közben rendezett kétnapos tesztekhez nyúlnak hozzá - 2017-ben is két helyszínen tartanának ilyet. Az első megint csak Barcelonában lenne a Spanyol Nagydíjat követően, de kezdeményezés indult arra, hogy a Circuit de Barcelona-Catalunya helyett Szahírba tegyék át ezt a lehetőséget, így a mezőny a szezon harmadik állomása, a Bahreini Nagydíj után maradjon ott a pályán egy tesztre. Ez pedig végre egy olyan ritka javaslat volt, ami mindenkinek tetszett, így Ecclestone-nal közösen meg is egyeztek abban, hogy a bahreini futamot követően ott tartják majd a kétnapos gyakorlást.
Sokan azért tartják elengedhetetlennek, hogy melegebb, azaz a szezon számára relevánsabb körülmények között is tesztelhessenek az év elején, mert az új, szélesebb abroncsok tényleges működését akkor lehetne a legjobban felmérni, kiszűrve az esetleges problémákat.