DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

2020-ban akar világbajnok lenni a Renault

Mi a közös a Mercedesben, a 2000-es évek Renault-jában és a Red Bullban? Mindhárom csapat ötödik évében nyert – a jelenlegi F1-es Renault is reálisnak tart egy ilyen hosszú várakozást.

A mezőnybe gyári csapatként visszatérő Renault teljesítménye elmarad a várttól, az istálló 8 pontot gyűjtött a szezon folyamán, ami jóval gyengébb jogelődje, a Lotus 2015-ös formájánál is. A Nico Hülkenberget leigazoló franciák azonban sosem terveztek azonnali sikert, mindig is több éves távlatban gondolkodtak. Jelenlegi elképzelésük szerint még négy év kell ahhoz, hogy világbajnoki címért küzdjenek – a csapat egyik vezető mérnöke szerint ez egyfajta törvényszerűség.

„Mr. Ghosn céljai a csapattal nagyon egyértelműek. Nem azt akarja, hogy a létszámot növeljük, sikereket akar látni a csapattól. Emellett természetesen benne volt már korábban ugyanebben a körfolyamatban, így tudja, mi és mennyi idő kell ahhoz, hogy eredményre jussunk, ezért ennek megfelelően reális célokat jelölt ki” – idézi a crash.net Bob Bellt, a Renault technikai főnökét. Bell Carlos Ghosnról, a cég elnök-vezérigazgatójáról beszélt, aki a 2005-2006-os bajnoki címek idején is hasonló posztot töltött be – akárcsak Bell, aki akkoriban is műszaki igazgató volt a Renault-nál.



Lépésről lépésre, ezt hangsúlyozzák a csapatnál hosszú ideje: „Jövőre az következik, hogy fellépjünk a középmezőnybe, és versenyképesek legyünk ott. 2018-ban dobogók jönnek és így tovább, mígnem mához fogva négy-öt évvel valódi harcot kell felmutatnunk a bajnoki címért. Ebben nincs semmi űrtudomány.”

„Ha megnézik, hogy mikor vette meg a Red Bull a Jaguart, a Renault a Benettont vagy Mercedes a Brawnt, azt látják, hogy mindegyiknek öt évig tartott bajnoki címet nyerni. Ez az az időterv, úti térkép, melyet magunknak is kijelöltünk. Azt hiszem, reális, és összhangban van a vállalati elvárásokkal is” – emelt ki egy sajátosságot az F1 elmúlt évtizedeiből Bell.

A Renault tehát jelenleg tisztában van vele, hol a helye, és épp ezért képesek örülni minden apró részsikernek is. „Természetesen vállalati szinten nem vagyunk elégedettek azzal, hogy a tizedik helyen körözünk, és egyesével szerezzük a pontokat. De igazából az az egy pont is sokat jelent számunkra. Számos pontot szereztem már a Formula-1-ben az évek folyamán, és az a pont talán többet jelentett, mint bármelyik más. Nagyszerű motivációs tényező, amely valóban emelt a csapatmorálon. Rendkívül fontos eredmény volt” – mondta a szakember, „az a pont” alatt Jolyon Palmer malajziai 10. helyét értve, amely a pilóta pályafutásának első egysége volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: