DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Nézd meg, mi változik jövőre az F1-ben!

A 2017-től érkező új technikai keretrendszerről már sokat szó esett, de emellett a sportszabályzat is jó pár ponton módosul: több üzemanyag, változó büntetések és rajtszabályok – és visszatérnek az egyedi sisakok!

Több üzemanyag

100-ról 105 kilogrammra emelték az egy versenyen elhasználható üzemanyag mennyiségét.

Nem lehet büntetlenül erőforráselemeket felhalmozni

Ha egy versenyző egy hétvégén egyazon elemből egynél több újat rakat be az autójába, a büntetéseket továbbviszi a következő nagydíjakra – megelőzendő azt, amit például Lewis Hamilton idén Spában csinált

A Pirelli választ abroncsokat az első öt futamra

Az új autókkal és az új abroncsokkal kapcsolatos bizonytalanságok miatt a szezon első öt versenyhétvégéjén minden pilóta kettőt kap a Pirelli által kiválasztott legkeményebb, ötöt a közepes és hetet a leglágyabb keverékből.

Egy futam erejéig megváltoztatható a sisak dizájnja

Amellett, hogy az apróbb, a sisakfestés jellegét alapvetően nem befolyásoló módosítások továbbra is megengedettek maradnak, minden pilótának lehetősége van egy általa kiválasztott versenyen a megszokottól teljesen eltérő festést alkalmazni fejvédőjén. Megengedett továbbá az állandó dizájn megváltoztatása abban az esetben, ha egy pilóta szezon közben csapatot vált.

massa-sisak-monaco-williams



A szerelők biztonsága

Mostantól az összes edzésen és a futamon is kötelező minden, az autón dolgozó szerelőnek a megadott szabványok szerinti sisakot viselnie, mely a fej mellett a szem védelmét is biztosítja.

Több esőgumi az edzésekre

Hogy ne fulladjanak unalomba a nedves szabadedzések, a harmadik gyakorlásra egy extra szett, csakis abban a hatvan percben felhasználható átmeneti esőgumit bocsáthatnak a versenyzők rendelkezésére az FIA döntése alapján.

Veszélyes kiengedések

Pontosították az erre vonatkozó szabály szövegét: „Az autókat nem szabad a garázsból vagy a bokszkiállás helyéről úgy kiengedni, hogy az veszélyezteti a bokszutcai személyzet vagy egy másik versenyzői épségét.”

Állórajt a biztonsági autós „rajtot” követően

Ha az időjárási viszonyok miatt a futamot safety car mögött indítják el, a biztonsági autó távozásával a versenyzők felsorakoznak a rajtrácsra, s állórajttal kezdik meg a futamot – az addig megtett köröket beleszámolva a versenytávba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: