Amikor a Brexit híre néhány hónapja bejárta a világot, mi is közzétettünk egy elemzést arról, hogy hosszabb és rövidebb távon milyen következményei lehetnek a britek EU-ból való kilépésének. Az egyik legfontosabb vonulata a változásnak az lehet, hogy a kontintensről érkező munkaerő foglalkoztatása sokkal körülményesebbé válik, hiszen a 11 F1-es csapatból nyolcnak a szigetországban van központja. A Lotust tavaly decemberben átvevő Renault például a pénzügyi felzárkóztatás mellett új mérnököket szeretne Enstone-ba csábítani, a technikai igazgató Bob Bell szerint ez a Brexit miatt azonban nem lesz olyan egyszerű.
„Híján vagyunk képzett mérnökökből” - idézte a szakembert az F1i.com. „Ha olyanokat szeretnél, akiknek Forma-1-es tapasztalata van, nem lehet szó mellett elmenni anélkül, hogy a legtöbb mérnöknek hosszú távú szerződése van a csapatokkal, ez pedig nehézzé teszi, hogy rövid időn belül megszerezzük őket. Azt nem hiszem, hogy nincs elég fiatal, lelkes és alkalmas szakember, akik most végeztek egyetemet, és a legtöbb csapat megpróbálja használni is őket, amennyire csak lehet. Egyetértek azzal, hogy a megfelelő képességű emberekből hiány van, de a miénkhez hasonló csapatok főleg azzal küzdenek, hogy a tapasztaltabbakat más alakulatokhoz köti a szerződésük.”
„Ami a Brexitet illeti, még túl korai megmondani, milyen következményei lehetnek a mérnökök Nagy-Britanniába történő hívása esetén. Nagyszerű lenne, ha a brit gazdaság erősebb ipari alapokon nyugodna. Ez jót tenne az országnak, a Forma-1-ben pedig mindenki támogatna egy olyan indítványt, mely ennek a fejlődését tűzné ki célul. Ez nem csak nagyobb merítési lehetőséget biztosítana számunkra mérnökök terén, hanem az egész ország jól járna vele - viszont nem hinném, hogy bárki is meg tudná mondani, hogy mi lesz majd a Brexit után.”
A Williams szakembere, Pat Symonds szerint már eddig is nehézségeik adódtak a nem Európából érkező mérnökök munkába állításával, és reméli, hogy a Brexit nem fog rontani a helyzeten. „Egyetértek Bob szavaival” - mondta a brit. „Mi nem terjeszkedünk annyira, mint a Renault, nekünk saját egyetemi képzési programunk van, és le vagyok nyűgözve, hogy milyen teljesítményt nyújtanak azok, akik bejutnak a csapatunkba. Ezen a szinten nem látok problémát, bár egyetértek azzal, hogy nehéz az idősebbeket megszerezni.”
„A szakembereknek hosszú távú szerződése van, mi pedig komoly energiát fektetünk az utánpótlás megtervezésébe. Ami az Európai Unióból való kilépést illeti, még korai megmondani, mi fog történni. Nagyon sok európait alkalmazunk, az aerodinamikai részlegen különösen sokan jöttek Franciaroszágból. Remélem, hogy sikerül megtartani ezt az állapotot, mert már így is nehézkes a nem európaiak alkalmazása Nagy-Britanniában. Véleményem szerint nagyon-nagyon nehéz, és remélem, a helyzet nem fog rosszabbra fordulni” - tette hozzá Symonds.