A 2017-es aerodinamikai szabályokkal kapcsolatban egyelőre mindenki kicsit a sötétben tapogatózik, pontosabban egyik istálló sem tudhatja, hogy hol is tart a többiekhez képest - egy-egy belenyúlás vagy éppen mellényúlás alaposan átrendezheti a rajtrácsot. A Williams szakembere, Pat Symonds szerint semmi sem biztos...
"Nehéz megmondani, hogy hol tartunk, mert eléggé imbolyog az egész. Minden héten harcolunk a leszorítóerővel a szélcsatornában, de biztos vagyok benne, hogy nem csak mi állunk így, hanem még tizenegy helyen ez a helyzet, úgyhogy sosem tudhatjuk" - mondta Symonds az Autosportnak.
"Normál esetben vannak kitűzött céljaink, hogy mit szeretnénk elérni az aerodinamika terén, de most nem tűzhetünk ki ilyet, mert nem tudjuk, hogy mit akarunk elérni. Mondhatjuk, hogy ezt vagy azt szeretnénk, de ennél többet nem, egészen addig, amíg nem megyünk tesztelni és nem látjuk a többieket" - magyarázta a technikai főnök.
Ezen felül ráadásul az új abroncsok is bonyolítják a képletet. "Nem egyszerű, meg kell változtatnunk a futóműgeometriát, teljesen át kell terveznünk a fékrendszert. Mi is küzdünk ezzel, ahogy szerintem a legtöbb csapat."