DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

A Renault leromlott állapotban vette át a Lotust

2015 végén nagyon sokáig tartott, amíg a Renault teljesen átvette a Lotus F1-es alakulatát, és ismét elfoglalta az enstone-i bázist. A csapat egyik mérnöke szerint siralmas állapotok uralkodtak ott tavaly.

2015-ben szinte csak olyan hírek érkeztek a Lotus háza tájáról, hogy nem tudnak fejleszteni, hogy nem sikerült kifizetniük a csapattagokat, de még a beszállítókat sem, így többször is előfordult, hogy csak késve érkeztek meg egy-egy F1-es helyszínre. Több hetes várakozás után a Renault év végén bejelentette, hogy 2016-tól ismét saját csapattal fognak rajthoz állni a Forma-1-ben, felvásárolva a Lotust, visszatérésük első szezonja azonban siralmasan alakult. Eddig csak három pontszerzést sikerült kicsikarniuk abból az autóból, melynek csak utolsó fejlesztési stádiumába tudtak érdemben beleszólni.



Bob Bell, a Renault technikai igazgatója szerint már az is nagyon eredmény volt, hogy idén sikerült megteremteni az alapokat a szebb jövőhöz, ugyanis siralmas állapotok uralkodtak Enstone-ban. „Nem hinném, hogy kívülről látták az emberek, mennyire lepusztult lett az enstone-i istálló az elmúlt években, így nagyon sok dolgunk van” - nyilatkozta a szakember az F1i.com-nak. „Amellett, hogy újjáépítettük a csapatot, meg kellett alkotnunk az idei autót, ahogyan egy jobbat kellett építenünk a következő évre, ami nem olyan szörnyen nehéz feladat. Nagy kihívás volt, ahogyan most is az, de a csapatszellem nagyon erős Enstone-ban - bárki, aki ismeri ezt a helyet, az bizonyíthatja -, és készen állunk további kihívásokra.”

A Renault jelenleg a kilencedik helyen áll a konstruktőrök között, egyedül a Manort és a pontnélküli Saubert megelőzve. „Persze nem vagyunk megelégedve azzal, hogy a tízedik hely környékén tanyázunk, minimális pontszerzéssel. Az az egy pont viszont sokat számít nekünk” - utalt Bell a Magnussen által Szingapúrban szerzett 10 helyre. „Nagyon sok pontszerzésben volt már részem az F1-es karrierem alatt, de ez sokkal többet számított, mint bármi más. Motivál minket, és növeli a csapat elhivatottságát, ezért nagyon fontos eredménynek nevezném. A következő évben fel kell lépnünk a középmezőnybe, és ott versenyképesnek kell lennünk, 2018-ban már a dobogókért kell harcolnunk, és így tovább. Ezen túl pedig, négy-öt éven belül világbajnoki esélyessé kell válnunk, nincs ebben semmi nagy dolog.”

Bell, aki 2005-ben és 2006-ban részese volt a világbajnoki címeket nyert csapatnak, jól tudja, hogy milyen út vezet a sikerhez. Ha végignézünk a történelmen, ha arra gondolunk, mennyi időbe telt a Red Bullnak, miután megvette a Jaguart, amikor a Renault megvette a Benettont, vagy a Mercedes a Brawn-t, beletelt öt évbe, amíg világbajnokságot nyertek. Ilyen időtartammal kell számolnunk, ezt tűztük ki magunk elé. Úgy vélem, ez reális, és összevág a vállalati elvárásokkal” - tette hozzá a brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: