Nehéz elsiklani az a tény felett, hogy Vettel idén már három olyan balesetnek is részese volt a futamokat követő első kanyarokban, amelyeknél nem lehetett őt teljesen vétlennek kinyilvánítani: Sanghajban, Spában és legutóbb Sepangban (emellett Szocsiban Danyiil Kvjat ütötte őt ki, s talán már előre félhetünk, hogy ismét egy S-betűs pálya következik).
Egyes vélemények máris azt kezdték el fejtegetni, hogy Vettelt a Ferrarinál töltött második éve során kezdi bosszantani autójának tempóhiánya, amellyel továbbra sem képes önerőből a győzelmekért harcolni, és kicsit a korábbi Fernando Alonso-féle frusztráció jön ki rajta is, s ebből fakad, hogy olykor túlerőlteti a vezetést a volán mögött.
„Kicsit meglepődve hallom, hogy még sohasem láttak engem ilyennek” - felelt Vettel értetlenkedve a suzukai újságírók kérdésére. „Hiszen én úgy emlékszek, hogy rengetegszer támadtam már meg más autókat életem versenyrajtjait követően az 1-es kanyarban, és a legtöbbször nem is lett belőle baj. Néha persze előfordul, hogy az ember rosszul jön ki az ilyenekből, és az elmúlt hétvégén is arra láthattunk példát, hogy nem működött, amit elterveztem.”
„Mindent próbálunk kipréselni az autónkból. És mivel a maximumra törekszünk, olykor lehet, hogy kicsit túlhajtjuk az autót, máskor pedig nem tesszük oda magunkat eléggé - az egész arról szól, hogy megtaláljuk az ideális középutat.”
Vettel továbbra is úgy látja, hogy a sepangi rajtbaleset sokkal inkább a körülmények kedvezőtlen összejátszása, mintsem az ő hibája miatt történt.
„Talán kicsit későn fékeztem az elöl haladó két autóhoz képest, viszont gond nélkül be tudtam volna venni a kanyart, szóval nem száguldottam volna ki egyenesen, mint egy őrült. Persze mindezzel vállaltam némi kockázatot, ami ezúttal nem fizetődött ki. Nico elég rosszul járt ezzel, mert neki semmi köze nem volt a történtekhez, de felhívtam őt rögtön a verseny után, és elmagyaráztam neki az esetet az én szemszögemből. Néha megtörténnek ilyen dolgok” - nyugtázta Vettel, aki a malajziai kalamajka okozása miatt az e hétvégi versenyre három rajthelyes hátrasorolást kapott.