Ha az első kanyarban történt eseményeket nem is vesszük, akkor sem alakult zökkenőmentesen a vasárnapi Malajziai Nagydíj rajtja: Felipe Massa autója a felvezető körön ragadt a rajtrácson, mikor pedig a mezőny a lámpák kialvását várta, a 15. rajthelyen álló Carlos Sainz integetni kezdett, jelezve, hogy leállt a motorja. Ennek ellenére nem fújták le a startot, és a mezőny elindult, meglepetésre Sainzzal együtt, aki több pozíciót javított az első körben.
„Valószínűleg rám vártak. Arra gyanakszom, hogy nem tudták, elrendeljenek-e sárgát, amely új felvezető kört jelent” – beszélt az Autosport lapnak Sainz a startprocedúráról. A piros lámpák visszaszámlálása csak késve kezdődött el, mikor azonban felvillant az első fény, a Toro Rosso motorja továbbra sem működött. „Nem is értem hogyan lehetséges, hogy amikor felkapcsoltak a lámpák, egy teljesen megállt autóval kezdtek rajtprocedúrába. Határozottan meglepődtem, hogy elindították a versenyt.”
„Amikor a kuplungot melegíted, és kicsit agresszívan csinálod, általában működésbe lép a lefulladásgátló. Ezúttal viszont nem így történt, ami nagyon meglepett. Amikor a motor egyszer csak lekapcsol, az egyedüli dolog, amire gondolsz, az, hogy a fenébe, vége” – folytatta Sainz, aki nem tudja, pontosan mi okozta az autó megállását.
A problémát mindenesetre sikerült gyorsan elhárítani: „Hirtelen a mérnököm emlékeztetett a rádión, mikor azonban először próbálkoztunk, nem kapcsolt vissza. Másodjára aztán, hála istennek, amikor már öt lámpa világított, működött, és el tudtam indulni, amint a fények kialudtak” – mondta a spanyol, aki végül lemaradt a pontszerzésről, az eggyel kevesebbszer kiálló, első pontját gyűjtő Jolyon Palmer szorította a 11. pozícióba.