A cseppet sem veszélytelen jelenet a szabadedzés első perceiben zajlott le: a bokszba visszatérő Kevin Magnussen autója előbb lángra lobbant, majd miután a versenyző sietősen elhagyta, újra és újra le kellett fújni a tűzoltó-készülékkel, mivel az RS16 tetejéből üzemanyag szivárgott, amely a nagy hőmérséklet hatására időnként újra fellobbant. Csaknem negyed óráig tartott, míg az üzemanyag kiszivattyúzásával sikerült elhárítani a problémát, az oltás közben az edzést is leállították.
A Renault műszaki igazgatója, Nick Chester nyilatkozott a műszaki gond kiváltó okáról a Sky Sportsnak: „Egy levegőcsőn keresztül szivárgott az üzemanyag. Teljes tankkal mentünk a pályára, és néhány kísérleti alkatrészt is használtunk, melyekkel valójában Mexikóra készültünk, tehát a beállítás is különbözött a másik autóétól. Megvizsgáljuk, pontosan mi történt” – magyarázta Chester, hogy több körülmény együttállása okozta Magnussen számára az első másfél óra elvesztését, de elsősorban a tesztelési fázisban levő, kiforratlan elemek lehetnek hibásak.
„Mindenki rendben van, és ez a legfontosabb. Szerencsére úgy tűnik, az autó nem rongálódott meg túlságosan, ezért megpróbáljuk helyrehozni a második edzésre” – folytatta a szakember, hozzátéve, hogy az autó akkumulátora szerencsére nem sérült, de „sok mindent kell kitisztítani.”