Nem először hallhattuk együtt idén a Formula-1 és Vietnam nevét. Most olyan helyről szorgalmazzák a kelet-ázsiai ország csatlakozását, ahonnan talán kevesen várnák: a sportághoz szponzorként nemrég csatlakozó sörmárka, a Heineken örülne a Vietnami Nagydíj megrendezésének.
„A válasz nagyon egyszerű, és újra Ázsia: Vietnam. Egy helyi partner révén jelen vagyunk Vietnamban, akik a vendégeikként eljöttek Monzába, és el voltak ragadtatva. Tehát miért ne lehetne egy verseny Ho Si Minh-városban?” – válaszolt Gianluca di Tondo globális márkaigazgató a Formula1.com-nak, mikor arról kérdezték, mit választana, ha egyetlen nagydíjat adhatna a naptárhoz. Ugyanebben az interjúban Di Tondo kiemelte, az ázsiai csendes-óceáni az a régió, amelyet a Heineken a legfontosabbnak tart kiaknázhatóság szempontjából.
Ho Si Minh-város (korábbi nevét Saigon) Vietnam legnépesebb települése. A városban 2016-ban nyílt meg az ország első professzionális versenypályája, amelyet azonban nem terveztek meg úgy, hogy megfeleljen az FIA által támasztott legmagasabb – F1-es versenyrendezésre alkalmas – követelményeknek.
„Az, hogy egy médiacég csatlakozik az F1-hez, jó hír. Sosem szabad elfelejteni, hogy showbizniszről beszélünk, a szórakoztatóipar csúcsáról” – beszélt az új tulajdonos, a Liberty Media érkezéséről. „Örömmel látunk bárkit, aki járatos a szórakoztatás terén, mivel valószínűleg abba az irányba indulunk majd, hogy jobban megfogjuk a közönséget. És talán az amerikai piacot is megnyitja, és olyan helyekre megyünk, mint Las Vegas. Ez fantasztikus lenne.”