DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 17. péntek
F1

Jövőre nem lesz brazil a mezőnyben?

Előfordulhat, amire majdnem 50 éve nem volt példa az F1-ben: a mezőny mindkét Felipéjének ülése ingatag, így Massa és Nasr is eltűnhet a rajtrácsról 2017-ben.

Bár Felipe Massa a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzője, a 35 éves veterántól megválhat a Williams istálló, a többi csapat pedig nem tolong a 11-szeres győztesért – eddig a Renault-val hozták szóba, rengeteg másik favorittal egyetemben. „Massát alábecsülik, továbbra is nagyon jól vezet. Személy szerint nem látom okát, miért ne folytathatná” – mondta róla csapattársa, Valtteri Bottas, azonban ha a Williams nem cseréli le mindkét versenyzőjét, hanem megtartja valamelyiket, akkor is minden valószínűséggel a finnek szavaznak bizalmat.

Honfitársa, Felipe Nasr rendelkezik a Banco do Brasil szponzori pénzével, de kérdés, elég lesz-e ez egy hely biztosításához 2017-ben. Miután Marcus Ericssonnal ütközött Monacóban, többen is azt hangoztatták, ez a pilótapáros nem maradhat a Saubernél még egy évre. A hangok azóta elhallgattak, és azokat a pletykákat sem erősítették meg, hogy a csapat új tulajdonosai Ericsson szponzorai – ebben az esetben ugyanis biztosra vehetnénk, hogy Nasr az, akinek távoznia kell.



A 23 éves versenyzőt ráadásul a Haas istállóval is szóba hozták, Esteban Gutierrez helyén, aki biztos benne, hogy az F1-ben lesz jövőre, de abban már kevésbé, hogy az amerikai gárdánál. De bár első ránézésre úgy tűnik, még válogathat is, Nasr mögött becsukódhatnak az ajtók: például akkor, ha Gutierrez visszatér a Sauberhez, a Haas pedig a Ferrari kérésére az olaszok fiatal tehetségére, Charles Leclercre szavaz.

„Nem én vagyok az, aki a szerződés kérdésével foglalkozik, jó embereim vannak erre a feladatra” – mondta korábban Nasr. „Fontolóra kell vennem minden opciót, és meglátnom, melyik a legjobb számomra.”

Az utolsó Formula-1-es idény, amelyben egyáltalán nem vett részt brazil versenyző, az 1969-es volt: a nemzet első világbajnoka, Emerson Fittipaldi a következő évben csatlakozott, innentől fogva pedig nem találunk olyan idényt, amelyben a dél-amerikai országot ne képviselte volna valaki a királykategóriában.

Az F1 utánpótlás-szériáiban jelenleg egyetlen brazil versenyzőt sem látunk olyan eredményekkel, melyek alapján a közeljövőben reális esély van a bekerülésre. Az olaszok után így egy másik történelmi nemzet – Brazília 8 világbajnoki címmel és 101 győzelemmel egyaránt harmadik az örökranglistán – szorulhat ki a mezőnyből.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: