DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Félidei pilótaértékelő - 2. rész

Bár kevesebb futam van a mezőny előtt, mint mögött, de a nyári szünet a legalkalmasabb arra, hogy visszatekintsünk arra, hogy mi történt a 2016-os F1-es szezon eddigi szakaszában.

A cikk első része ide kattintva érhető el.

Force India

Sergio Perez: 48 pont (8. hely), legjobb eredmény: 3. hely (Monaco, Baku)

Nico Hülkenberg: 33 pont (10. hely), legjobb eredmény: 6. hely (Monaco)

Története legjobb szezonját futja a silverstone-i középcsapat, idén először tudtak kétszer is dobogóra állni egy szezonon belül Sergio Perez révén. Folyamatosan javuló teljesítményüknek köszönhetően már lőtávolban vannak a Williams mögött, és könnyen lehet, hogy el is csípik a negyedik helyet év végén. De lehet ez sem lesz elég a parádésan teljesítő mexikói pilóta megtartására, aki éppen a közvetlen rivális grove-iak, valamint a Renault kívánságlistáján is szerepel. Nico Hülkenbergnek hatodik F1-es szezonjában sem akar összejönni az áttörés - hiába indult második helyről Ausztriában, végül pontot sem szerzett, és hiába bizonyult jobbnak az időmérőkön csapattársánál, a futamokon nem igazán tudja felvenni vele a versenyt.



Williams

Valtteri Bottas: 58 pont (7. hely), legjobb eredmény: 3. hely (Montreal)

Felipe Massa: 38 pont (9. hely), legjobb eredmény: 5. hely (Melbourne, Szocsi)

Nem sokan gondolták azt szezon előtt, hogy a grove-iak meg tudják törni az átkot, és két konstruktőri harmadik hely után végre a győzelemért is harcba szállhatnak, de mindenkit meglepetésként ért, hogy a Williams ezt a pozícióját sem tudta megtartani, ráadásul már a Force India fenyegeti őket a negyedik helyért. Bottas kimagaslóan teljesít, hiszen 10-2-re eddig győzelemre áll Massával szemben az időmérőket tekintve, Massa pedig hiába hoz ki mindent az autójából, ez csak néhány pontra elég - nem valószínű, hogy mindketten maradni fognak a csapatnál.

Ferrari

Kimi Raikkönen: 122 pont (4. hely), legjobb eredmény: 2. hely (Sakhir, Barcelona)

Sebastian Vettel: 120 pont (5. hely), legjobb eredmény: 2. hely (Sanghaj, Montreal, Baku)

Nagyon nehéz megítélni Kimi Raikkönen teljesítményét. A finn pilóta, amikor jó napot fog ki, látszik rajta, hogy élvezi a vezetést, de vannak futamok, ahol ha megerőlteti magát, sem tud jobb lenni csapattársánál. A Ferrari inkább a csapaton belüli stabilitás megtartása, mintsem észbontó gyorsasága miatt döntött Raikkönen megtartása mellett - már csak egy gyorsabb autóra lenne szüksége. Sebastian Vettel három 2015-ös diadala után sokkal többet várt a csapattól, de legalább minden egyes futamon ki tudja belőle hozni a maximumot - tabellán elfoglalt gyengébb pozíciója két feladott futamának, valamint a Szocsiban, önhibáján kívül történt balesetnek köszönhető.

Red Bull

Daniel Ricciardo: 133 pont (3. hely), legjobb eredmény: 2. hely (Monaco, Hockenheim)

Max Verstappen: 115 pont (6. hely), legjobb eredmény: győzelem (Barcelona)

Ha a Red Bull egy kicsit okosabban taktikázik, Ricciardo győzhetett volna Barcelonában, de a monacói diadaltól is csapata fosztotta meg, amikor elrontották bokszkiállását. Max Verstappen feltűnése után önbizalomhiánnyal küszködött, de úgy tűnik, hogy a Hungaroringen és Hockenheimben futott versenyei visszahozták a jó kedvét - ha a Red Bull még egy kicsit tudna csavarni a teljesítményen, egyértelműen győzelmi esélyekkel szállhatna harcba a Mercedesek ellen. Verstappen red bullos debütálása és tündöklése eddig kétségkívül az év sztorija - nehezen hihető, hogy még mindig csak harmadik együléses szezonját teljesíti, de már van egy győzelme, és még három dobogós helyezése. A holland rakétagyorsasággal robbant be az élvonalba, ami pedig a legmegdöbbentőbb, hogy simán tartja Ricciardo tempóját.

Mercedes

Lewis Hamilton: 217 pont (1. hely), legjobb eredmény: győzelem (Monaco, Montreal, Spielberg, Silverstone, Hungaroring, Hockenheim)

Nico Rosberg: 198 pont (2. hely), legjobb eredmény: győzelem (Melbourne, Sakhir, Sanghaj, Szocsi, Baku)

Bár a két pilóta között mindössze 19 pont a különbség, azaz kevesebb, mint egy futamgyőzelemnyi, a látszat csal: nem sűrűn volt olyan alkalom idén, amikor a két pilóta közel azonos szinten autózott volna. A szezon elején Nico Rosberg megtalálta góllövő cipőjét, és négy futamot nyert zsinórban, míg Hamiltont technikai hibák hátráltatták, de a rajtoknál ő sem állt a helyzet magaslatán. A barcelonai ütközés volt a csúcspont, azóta viszont inkább Hamiltonnak áll a zászló: hat győzelmet szerzett hét verseny alatt, az egyetlen kivétel Baku, ahol hibázott. Hiába tűnik úgy, hogy ide-oda pattog a labda a két pilóta térfelén, a Magyar Nagydíjon a brit megfordította a bajnokság menetét, és a múltból kiindulva nem biztos, hogy normál körülmények esetén lesz-e még fordulat idén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: