A Ferrari a múlt héten jelentette be, hogy James Allison közös megegyezéssel, azonnali hatállyal elhagyja az istállót. A döntés hátterében alighanem a főtervező feleségének tavasszal bekövetkezett tragikus halála áll, amely miatt a szakember úgy határozott, visszaköltözik Angliába. A helyét a technikai igazgató posztján Mattia Binotto veszi át, ám a maranellóiak vezetősége nemrég úgy fogalmazott, hogy mostantól nem egyetlen szakember irányítja majd a munkát, lemásolva ezzel tulajdonképpen a McLarennél alkalmazott struktúrát.
Egyetért ezzel Jock Clear főmérnök is, aki szerint össze kell fogniuk annak érdekében, hogy kitöltsék az Allison távozása miatt keletkezett űrt: „Nyilvánvaló, hogy egy ilyen kaliberű szakember elvesztése nem marad észrevétlenül” – nyilatkozta a Motorsport.com szakoldalnak. „Ezért a csapat keményen fog dolgozni, hogy mindenkit támogasson és lefedjük a hiányosságokat. Ilyen szempontból Mattiának is szüksége lesz segítségre mindenkitől. Össze kell fognunk.”
„Nem hiszem, hogy Mattia azonnal olyan szerepet töltene be, mint azt James tette, hiszen teljesen más a hátterük. De tény, hogy a Ferrarinak előre kell lépnie és a legtöbbet kell kihoznunk ebből a helyzetből. Tudom, hogy mindenki szeretne összefogni, hogy lefedjük azokat a területeket, ahol James nagyon erős volt. Hiányozni fog, de most ezzel a kihívással kell megbirkóznunk” – fogalmazott Clear.
A szakember szerint az idény eddigi részében is rányomta már a bélyegét a csapat hangulatára Allison családi tragédiája: „Januárban kezdtem, a szezon első fele pedig a tragikus márciusi eseményekről szólt, amelyek érzelmileg és gyakorlati szempontból egyaránt hatással voltak ránk. Biztos vagyok benne, hogy a Ferrarit nem a legjobb hangulatában láthattuk. Ugyanakkor én rendkívül motivált embereket és egy roppant motivált csapatot látok, akik szenvedélyesek és hihetetlenül akarnak nyerni. Ahogy nemrég mondtam, épp ez a szenvedélyességünk lehet néha az Achillesz-sarkunk, de végső soron ez az, amellyel célba tudunk érni, és ez vezeti a Ferrarinál dolgozókat nap mint nap” – vélekedett a főmérnök.