A Stratégiai Csoport nyomására az FIA Hockenheimben visszavett az előző hétvégéken gyakorolt szigorból, és néhány kanyarban engedélyezi a versenyzőknek, hogy a pálya szegélyeit jelző fehér vonalat négy kerékkel átlépve, a kerékvetőre sodródjanak. És noha Charlie Whitingék továbbra is rajta tartják a szemüket a túlzott pályaelhagyásokon, ezen a hétvégén eddig egyik pilótának sem kellett a büntetéstől tartania.
Vettel is üdvözli ezt az engedményt, de ő is azt az időről időre felmerülő megoldást díjazná legjobban, ha akár csak egy vékony sávban kavicságyat helyeznének a kerékvetőkön túlra, ezzel elvéve a mezőny kedvét a túlzott kiszélesítéstől.
„Beszéltünk a helyzetről pénteken, és elégedettek vagyunk azzal, ahogy jelenleg kezelik a dolgokat. A továbbiakra azonban természetes pályahatárok építése kell, hogy legyen a cél, és akkor egyáltalán nem kellene erről beszélnünk” - mondta a Ferrari pilótája a Motorsportnak. „Egyszerűen csak nem rajongok a folyamatos ellenőrizgetésért, az egymásra mutogatásért, hiszen egyes esetekben mi magunk sem érezzük pontosan, hogy szélesen fordultunk-e. És szerintem a versenybíróknak is csak púp a hátán, hogy minden egyes versenyző minden egyes körét figyelniük kell.”
Lewis Hamilton azonban a jelenlegi megoldással is kiegyezne a továbbiakban, feltéve, hogy következetesek maradnak a versenybírók: „Őszintén szólva engem nem is érdekel, amíg egyértelműen fogalmaznak a szabályok, és ki is tartanak emellett. Nekem a jelenlegi megoldás is tetszik, és szerintem ezeket a határokat már senki nem próbálja túllépni. Az 1-es kanyarban mindenki pontosan ugyanannyi területet használ, hiszen tovább nem is mehetnénk.”