A csütörtöki szabályváltozások egyik fontos eleme a pályaelhagyás megbeszélése volt - a probléma a Magyar Nagydíjon hágott a tetőfokára, ott ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség elektromos szenzorokat telepített a négyes és a tizenegyes kanyar rázóköveibe - a módosítás bevált, és néhány pilóta is úgy érezte, hogy így talán meg lehet akadályozni az olyan pályaelhagyásokat, melyekből előnye származhat a pilótáknak.
A Stratgéiai Csoport ülésén azonban eltörölték azt a még egy hétig sem élő szabályt, hogy a négyszer hibázó pilótát automatikusan bokszutcán áthajtásos büntetésre ítélik. Charlie Whiting, a sportág hivatalos versenyigazgatója szerint azonban bizonyos szintén mégis meg kellett volna tartani a szabályt. „Néhányan azt ajánlották, hogy teljesen másképp viszonyuljunk a pálya határaihoz. De úgy érzem, hogy ez szükségtelen volt. Szerintem folytatnunk kellett volna, amit elkezdtünk.”
„Elsődleges célom az volt, hogy a pálya egyre kevésbé tegye lehetővé a pályaelhagyást. Úgy vélem, többé-kevésbé sikerült, de vannak bizonyos kanyarok bizonyos pályákon, melyek némi problémát jelentenek - ám egyesével kezdünk megszabadulni tőlük. Szerintem itt ugyanolyan helyzetben vagyunk, mint Magyarországon - ami ott a négyes és a tizenegyes kanyar volt, az itt az első. Az első edzésen 93 autó hagyta el itt a pályát, így komolyan át kell gondolnunk, hogy mit csinálunk majd holnap. A teljes szabadságnak is megvan a veszélye, például ha mindenkinek megengedjük, hogy ott menjen, ahol akar, akkor egy teljesen más pályát kapunk. Sokkal gyorsabb lesz, kevesebb kifutóterülettel” - tette hozzá Whiting.