„Hogyan értelmezzük a szabályokat?” - jelenleg ez a legnagyobb kérdés a Hungaroringen, ahol volt már szó rádiós szabályokról, pályaelhagyást érintő kérdésekről, újabban a sárga zászlókról (melyet követően nem büntették meg Nico Rosberget), de a Magyar Nagydíj előtt mégis a 107%-os szabály lehet a legforróbb téma. Mint ismeretes, aki a Q1-ben nem futja meg a legjobb idő 107%-át, azt nem engedik rajthoz állni. Ezt azonban különleges körülményekre hivatkozva át lehet hágni, ha a pilóta a szabadedzések során teljesített megfelelő kört.
Az eredetileg lassú autók kizárására megalkotott szabály azért játszhat szerepet a Hungaroringen, mert az időmérő edzés első szakaszában Daniel Ricciardo és Max Verstappen, Sergio Perez és Nico Hülkenberg, valamint Valtteri Bottas is kívül maradt a 107%-on. A helyzet az, hogy a Q1-ben szombat délután valójában 11 autó kívül maradt ezen a határon, csak az említett öt pilóta az, akik tovább is jutottak a Q2-be.
A Motorsport.com információi szerint a versenybíróság kőbe vésettnek tekinti a szabályt, és kész arra, hogy megbüntesse a pilótákat - egy csapat szerint a szabály azonban nem a Q1-re, hanem az egész időmérőre vonatkozik, így ha ideje a Q2-ben már megfelel a kívánalmaknak, ez esetben a 107%-nak, akkor nem lehet eltiltani az indulástól.