Míg a 2015-ös esztendő főként a szenvedésről szólt a Renault hajtásláncait használó Formula-1-es istállók számára, idén érezhetően előreléptek az immár saját gyári csapatot is indító franciák – jóllehet, ezek egyelőre főként a Red Bull eredményeiben mutatkoznak meg. Nem véletlen persze a fejlődés, hiszen már az idény kezdete előtt elhasználtak hét fejlesztési zsetont, majd a bahreini apró fejlesztés után Monacóban vetették be a legfrissebb csomagot, amely saját elmondásuk szerint körönként fél másodperces gyorsulást eredményezett.
A Renault még csak tizenegy zsetont költött el a szezon során felhasználható 32-ből, és sokan arra számítottak, hogy még az évad vége felé érkezik majd az újabb jelentős fejlesztési csomag. Remi Taffin, a motorrészleg vezetője azonban a Hungaroringen elárulta: ez már csak 2017-ben fog bekövetkezni.
„A következő év első versenyén érkezik a következő nagy fejlesztés. A szezon végéig a jelenlegi specifikáción fogunk dolgozni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle. De nem lesznek akkora előrelépések, mint az első vagy a hatodik versenyen” – jelentette ki a szakember, akinek szavait az Autosport.com idézi.
Bár a francia gyártónak tehát még 21 zsetonja áll a rendelkezésére idén, csak azt a mennyiséget fogják felhasználni, ami feltétlenül szükséges, s nem aggódnak esetleg amiatt, ha a rendszer jövő évi eltörlése miatt esetleg néhány egység kihasználatlanul marad. Taffin szerint egyébként sincs okuk a panaszra 2016-ban: „Elégedettek lehetünk, ha megnézzük, honnan érkeztünk, hiszen tavaly borzalmas évünk volt. Most már a pályán is látszik a javulás, s minden fejlesztésünk remekül működik.