Kevesen számítottak arra, hogy a tavalyi idényben meglepően jól szereplő Ferrari 10 verseny elteltével még nem fog futamgyőzelemmel rendelkezni. A Brit Nagydíjon a csapat idei leggyengébb hétvégéjét teljesítette, ráadásul a Red Bull néhány pontra megközelítette őket. A könnyen kritikussá váló olasz média szerint a csapat számára újabb krízis kezdődött meg – utólagos bölcsességgel a Scuderia több lépését megkérdőjelezhetőnek tartják.
„Csodálkozni lehet rajta, hogy az olyan elhamarkodott döntések, mint a nagyszerű aerodinamikai szakértő, Nicholas Tombazis menesztése helyesek voltak-e” – írja a La Gazzetta dello Sport napilap. A Corriere dello Sport így fogalmaz, a csapatra helyezve a felelősséget: „Vettel sem tud sokat kezdeni egy lassú autóval.”
„A Ferrari-krízis egyre mélyebb, és már a Red Bull is elvitorlázott” – írta a La Repubblica. „Marenello teljesítménye olyan szürke volt, mint az ég Silverstone felett.”
A csapatvezető, Maurizio Arrivabene azonban védekezik, és felhívta a figyelmet, Silverstone-ban a pálya jellege miatt eleve nem számíthattak csodára. „Úgy érkeztünk meg, hogy tudtuk, nem lesz könnyű az autó karakterisztikája számára, habár azzal is tisztában vagyunk, hogy ha az élen akarsz lenni, nem lehet olyan, hogy nehéz pálya” – mondta Arrivabene, aki a motorsport.com-nak kitért a Red Bull jelentette veszélyre: „Az F1-nek nagyon jót tesz, hogy a Red Bull erősen teljesít, jó a versenynek és a show-nak is. De továbbra is úgy gondolom, a célkeresztünkben a Mercedes áll, nem a Red Bull.”
A Times-nak Kimi Raikkönen szerződéshosszabbításáról beszélt, így magyarázva meg, miért nem egy fiatal pilótát igazoltak: „Igen, kár, hogy egy ifjú sem kapja meg az esélyt, de tudjuk, hogy miért, nem igaz? Sebastian az oka, hogy miért.”