21 futamos, rekordhosszúságú szezon ide vagy oda, 2016-ban sem maradt ki az augusztusi négyhetes szünet a versenynaptárból. Ezúttal a július 31-i Német Nagydíj és az augusztus 28-i Belga Nagydíj között kell minden csapatnak egy kéthetes periódusra leállnia a munkával, ezzel szavatolva, hogy a személyzet pihenhessen kicsit a sűrű utazgatások és éjt nappallá tévő fejlesztési munkálatok között.
Az összes csapat és motorgyártó közül egyedül a Honda élvezhet ez alól felmentést, hiszen ők hivatalosan csak beszállító partnerként, nem pedig konstruktőrként vannak jelen az F1-ben. Mivel a három másik gyártó, a Mercedes, a Ferrari és a Renault gyári csapatot is működtet, így a motor- és a karosszéria fejlesztése náluk hivatalosan egy tető alá tartozik, emiatt pedig Brixworth-ben, Maranellóban és Viry-ben is szüneteltetniük kell a munkát az illetékes részlegeknek. Sakurára, a Honda főhadiszállására viszont ez a korlátozás nem vonatkozik, amitől a McLaren némi előnyt remél.
„A karosszéria fejlesztéséhez kötődő minden részlegnek le kell állnia, betartva a szabályokat” - mutatott rá a McLaren csapatát igazgató Eric Boullier. „Ami viszont a Hondát illeti, remélhetőleg ők augusztusban is folytatják a munkát. A Renault-val és a Ferrarival más lehet a helyzet, hiszen azok a csapatok másképpen szerveződnek.”
A Honda F1-es részlegét vezető Yusuke Hasegawa óvatosan nyilatkozik, és tudja, hogy azért nekik is körültekintően kell eljárniuk a szünet alatt. „Tervbe van véve, hogy elvégzünk bizonyos munkákat, de még le kell ellenőriznünk, hogy pontosan hogyan is fogalmaznak a szabályok.”