Bár az előrejelzés vasárnap reggel még azt mondta, hogy a futam rajta környékén már nem fogja eső elérni a pályát, ezek a jóslatok nem váltak be, hiszen a délelőtti kisebb viharokat a start előtt nagyjából húsz perccel egy újabb komoly égszakadás fejelte meg. A hirtelen rosszabbodó körülményeket látva a versenyirányítás gyorsan el is határozta, hogy biztonsági autó mögül rajtoltatja el a mezőnyt, idén Monaco után már másodszor.
Az eső végül elállt és a nap is előbújt a start pillanatára, de a pályán több helyen még mindig állt a víz, így a feltételek nem változtak: a safety car mögött rugaszkodott el a mezőny, és minden autóra kötelezően az extrém esőgumik kerültek fel. Öt körig vonatozott így a mezőny, mire megkapták a zöld utat a repülőrajthoz. Hamilton és Rosberg várva-várt egymásnak feszülése így elmaradt, annál is inkább, mert a brit azonnal megtalálta a ritmust, és az első kör végére már közel négy másodperccel vezetett csapattársa előtt, akinek Max Verstappennel szemben kellett védekeznie.
A bokszkiállások pedig már a biztonsági autó kiállásával egy időben megkezdődtek. Raikkönen és Bottas már az 5., Ricciardo és Massa a 6., az élen álló trió pedig a 7. körben hajtott ki, hogy a körülményekhez jobban illeszkedő intermediate gumikat vételezzenek.
Nagyjából tíz körrel később újabb kerékcserék sorát nyitotta meg a 11. helyről rajtoló és a középmezőnyből előretörni képtelen Sebastian Vettel, ekkor már mindenki slick, közepes keverékű abroncsokat vételezett, hiszen egy száraz ív már ki is rajzolódott a pályán.
Az élen álló hármas változatlan sorrendben jutott keresztül ezen a zűrös perióduson, Sergio Perez azonban első cseréjének jó időzítésével fel tudott jönni a két Red Bull közé. A továbbra is csúszós pályán nem sokan tudtak huzamosabb ideig hibátlanul haladni, számos megcsúszást, megpördülést és elvétett féktávot láthattunk, amelyekből az élen állók sem maradtak ki, így közöttük is folyamatosan fluktuált a különbség, miközben Hamilton őrizte öt másodperce feletti előnyét.
A középmezőnyben csatázó bajnokok dolga sem volt egyszerű, Vettel és Alonso is átvészelt egy megpördülést, a spanyolnak ráadásul szerencséje volt, hogy a kavicságy végéből még vissza tudott állni a versenybe.
Az élen eközben Verstappen továbbra sem adta fel, és egy merész manőverrel, a külső íven megelőzte Rosberget, miközben a továbbra is csúszós pályán keveredtek csatába egymással. A holland több mint tíz körön át őrizte is a második helyet, de miután ő is elkövetett egy-két hibát, a gumijaival kezdett küszködni, így Rosberg visszazárkózott rá és néhány próbálkozás után a DRS segítségével visszavette a pozícióját.
A német már nem tudta utolérni csapattársát, ráadásul néhány körrel a leintés előtt komoly ijedtség lett úrrá rajta, amikor Mercedese tempót veszített, ő pedig váltóhibát jelentett a csapatrádión. Mérnöke elárulta neki, hogy milyen beállítást válasszon, és hogy a továbbiakban mellőzze a 7. fokozat használatát, ami helyre is hozta a gondokat és megmentette Rosberg második helyét, a versenybírók azonban vizsgálni kezdték, hogy a csapat által adott segítségnyújtás ellentmond-e a szabályoknak.
Verstappen újabb dobogót szerzett, ezzel legyőzve csapattársát, Daniel Ricciardót, aki a verseny második felében Kimi Raikkönenhez hasonlóan túljutott Perezen. A mexikói hatodik lett, nyomában csapattársával, Nico Hülkenberggel. Sebastian Vettel csak a kilencedik pozícióban végzett, miután az egész futamon a középmezőnyben küzdött, ráadásul egy öt másodperces büntetést is összeszedett, amiért egy előzés során letolta Felipe Massát a pályáról. A német épp akkora előnnyel ért célba Danyiil Kvjat előtt, hogy az utólagos időhozzáadással ne veszítsen pozíciót.
FRISSÍTVE:
Nico Rosberg a futam után tíz másodperces büntetést kapott, a rádiós szabályok megszegéséért, így a harmadik lett, Max Verstappen mögött.
A Brit Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34:55.831 |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 8.250 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 16.911 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 26.211 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:09.743 |
6 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:16.941 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1:17.212 |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1:25.858 |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:31.654 |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1:32.600 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 kör |
12 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 kör |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 kör |
14 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 kör |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 kör |
16 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1 kör |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 3 kör |
- | Jolyon Palmer | Renault | |
- | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | |
- | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes |