Sebastian Vettel a monacói időmérő edzés után némileg kikelt magából, hogy nem tudott a pole-pozícióért küzdeni, mialatt a Red Bull az első helyre juttatta volt csapattársát, Daniel Ricciardót. A német pilóta aztán harmadik helyre lőtte be autóját Montrealban, és negyedikre Bakuban - a Ferrarinál már látják a fejlődést, és bíznak abban, hogy Spielbergben is oda tudnak érni a rajtrács elejére.
„A pályát újraaszfaltozták, így nem tudom, mire számíthatunk” - idézte az F1i.com a Ferrari szakemberét, Jock Cleart. „Nem tudjuk, hogy milyen hatással lesz a gumikra, de ez minden csapat számára egyforma. El kell végeznünk a házi feladatot, de lennie kell valaminek a tarsolyunkban, hogy megbirkózzunk vele, hiszen más lesz a helyzet, mint a tavalyi évben. Talán a gumik másképp fognak viselkedni, talán nehezebb lesz felmelegíteni őket, lehet, hogy rövidebb életűek lesznek, de az is lehet, hogy hosszabb. Ezeket a kérdéseket addig nem tudjuk megválaszolni, amíg pályára nem lépünk pénteken.”
„Ha ez megtörtént, reagálnunk kell, meg kell találnunk azokat az apróságokat, melyekkel javulhatunk péntekről szombatra, így amikor elkezdjük az időmérőt, egy erős autó álljon a srácok rendelkezésére. Az elmúlt futamokon sikerült előrelépnünk az időmérőn, és folyamatosan fejlődni tudtunk a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban. Ezt Ausztriában is folytatnunk kell, és minden lehetőséget meg kell adnunk Sebnek és Kiminek arra, hogy az élen harcolhassanak majd a Q3-ban.”
Clear szerint Ausztria egyedi kihívást nyújt, ahol nehéz olyan módosításokat végezni az autón, melyek megmutatkoznak a köridőkben is. „Ez a pálya teljesen más, mint Baku, de másabb, mint Monaco és Kanada. Mint mindig, új elemeket próbálunk majd bevetni, új fejlesztésekkel, beállításokkal készülünk, a pálya nehézségéhez mérten. Ausztria nagyon egyszerű pálya, öt igazi kanyarral, és néhány egyenessel. Középen helyezkedik el az erőpályák és a nagy leszorítóerőt igénylő helyszínek között.”
„Technikai kihívás szempontjából ez az egyik legrövidebb pálya, így minden apró részlet fontos a köridőben. Minden kis század lényeges itt, ahol egy kör alig több, mint egy perc - 1:07-1:08 körüli időket várunk az időmérő edzésen. Az apró részleteket így öt kanyarban vagyunk kénytelenek megtalálni, ez pedig nagy kihívás a mérnökök számára. Bakuban 19 kanyar volt, ahol időt találni egy kicsivel könnyebb volt - öt kanyarnál ez nehéz lesz, de élvezzük.”