Gary Anderson hosszú éveken át dolgozott a Jordan technikai igazgatójaként, napjainkban pedig az Autosport szakértőjeként gyakran írja le véleményét az F1 jelenlegi állásáról, saját, a tűz közelében szerzett tapasztalatai alapján.
A Bakuba költözött Európa Nagydíj pályája a versenyzőknek jobban elnyerte tetszését, mint a rajongóknak, ami felveti a kérdést, hogy milyennek is kellene lennie egy igazán jó Formula-1-es vonalvezetésnek. Anderson egy olyan ötlettel állt elő, ami nem csak a pilótákat állítaná nagy kihívás alá, de a nézőket is teljes mértékben kiszolgálná. Az alábbit írta az Autosport hasábjain:
„Az én preferenciáim szerint a biztonság ugyan elsődleges fontosságú, ám ha egy versenyző kicsúszik vagy szélesen fordul, akkor meg kell fizetnie ezért.
Ideális esetben szerintem egy pályához ezek kellenének:
- Néhány gyors, sodrós kanyar, mint Silverstone-ban a Maggots és a Chapel közötti rész
- Egy amfiteátrum- vagy stadionszerű rész, ahol az autók körönként egynél többször haladnak el
- Szintkülönbségek a kanyarok féktávjainál és kigyorsításainál
- Néhány közepes sebességű, döntött kanyar, ahol a külső ív egy kicsivel gyorsabb, mint a belső
- Ezek a kanyarok egy ellenkező irányú, szűk kanyarhoz vezessenek, ahol így igazi előzési manővereket láthatnánk, és így talán megszabadulhatnánk a rettegett, mesterséges DRS-től
A hosszú, végtelenbe nyúló egyeneseknek azonban nem vagyok rajongója. Az ilyenekben még én is tudnék olyan gyorsan menni, mint Lewis Hamilton. Ahogy azt mondani szoktam, ha valaki egymást előző autókat akar látni az egyenesben, akkor vagy üljön ki egy autópálya mellé vagy menjen el Santa Podba” - utalt Anderson Anglia leghíresebb olyan pályájára, ahol gyorsulási versenyeket tartanak.