Fernando Alonso és Lewis Hamilton kétségtelenül ott vannak a legmeghatározóbb pilóták között a Formula-1 utóbbi éveit tekintve, előbbi kettő, utóbbi három világbajnoki címmel rendelkezik, ráadásul a spanyol ezek mellett is többször harcolt az első helyért a Ferrarival. A Brembo tett közzé egy érdekes elemzést a két sztárpilóta fékezési szokásairól.
A legalapvetőbb különbség, hogy Hamilton mindig a túlkormányzott autókat kedveli, míg Alonso sokkal inkább az alulkormányozottakat. A brit pilóta az utóbbi években is egyértelműen agresszívebben vezet, mint csapattársa, Nico Rosberg, ez pedig különösen a féktávokon látszik: Hamilton általában nagyon későn fékez, kicsit túl is használja az abroncsokat, ebben pedig csak a fékek hőmérséklete korlátozza, erre ügyel. Ezt követően fokozatosan engedi fel a fékpedált és szintén fokozatosan fordítja a kormányt. Ezzel a stílussal könnyen blokkolhathatnak az első kerekek, hiszen ez kicsit a határon túl van, az autó mozog alatta.
Ezzel szemben Fernando Alonso sokkal puhábban és lágyabban vezet - korábban fékez, tisztán lassít, tisztán fordul. Sokszor nagyon közel kerül a határhoz, de sosem lépi át azt. Az esős pályához való érzéke egészen elképesztő, ezt több nagy győzelme is bizonyítja és a Brembo szerint mintha beépített ABS-szel rendelkezne. Maximálisan kihasználja az abroncsokat és a fizikai erejét is, nagy erővel áll bele a pedálba és hihetetlen reakcióidővel rendelkezik. Ezek miatt nagyobb sebességgel tud átmenni a kanyarokon anélkül, hogy blokkolnának a kerekek, illetve hogy fennállna ennek a veszélye.