Hamiltont a harmadik hely megszerzésének esélyétől fosztotta meg az Európa Nagydíjon, hogy hosszú körökön át nem találta a helyes beállítást autójának vezérlőrendszerében, de a mérnökével folytatott körülményes rádióbeszélgetése mellett a futam során Kimi Raikkönentől is hallhattunk hasonló tanácstalanságot egy probléma azonosításával kapcsolatban.
Bár az ő versenyzőjének látványos kálváriája szolgáltatta a futam fő témáját, Toto Wolff mégis pártatlanul szeretne állást foglalni az idénre bevezetett rádiós szigorítások fellazítása mellett.
„Szerintem mind azt szeretnénk látni, hogy a versenyzők versenyeznek egymással” - nyilatkozta Wolff Bakuban a futamot követően. „Az autók működése nagyon összetett, a technológia pedig rendkívül kifinomult. Azt hiszem, foglalkoznunk kellene kicsit ezzel a szabállyal. Nem panaszkodni akarok, hiszen ez a helyzet mindenkit érint, és ha jól tudom, a Ferrarinál is ugyanilyen problémába ütköztek.”
„Két dolgot tehetünk: vagy leegyszerűsítjük a technológiát, ami szerintem nem a helyes lépés, vagy pedig módosítunk a szabályokon úgy, hogy a csapat kommunikálhasson a versenyzővel egy-egy probléma esetén.”
Wolff hozzátette, hogy a Mercedes számításai szerint Hamilton számára a rossz üzemmódban használt motor csupán két tizedmásodperces hátrányt okozott körönként, így lassulásának jelentős része abból származott, hogy nem tudott a vezetésre koncentrálni a kijelzőjével való babrálás miatt - ez pedig biztonsági aggályokat is ébreszthet, különösen egy olyan pályán, ahol a szalagkorlátok is igencsak közel vannak.