DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Rosberget nem érte váratlanul balszerencséje

Az F1-es pontversenyt vezető német pilóta tudta, hogy előbb utóbb őt is utolérik a problémák, noha arra még a Mercedesnél sem jöttek rá, hogy miért szenvedett olyan feltűnően Monacóban.

Nico Rosberg nem csak karrierje legjobb szezonkezdetét produkálta idén, hanem Michael Schumacher 2004-es tarolása óta tudott egy idényt zsinórban szerzett négy győzelemmel indítani. Ám Spanyolországban Lewis Hamiltonnal történt balesete, Monacóban pedig titokzatos abroncs- és fékhibái hátráltatták. Mivel csapattársa ellentmondást nem tűrően zsebelte be a hercegség legfényesebb trófeáját (persze kellett ehhez az is, hogy a futam nyitó szakaszában Rosberg elengedje őt, és a Red Bull tétova bokszmunkája is a kezére játszott), pontelőnye 24 egységre fogyott a Kanadai Nagydíj előtt.



Ennek ellenére a német pilóta azt reméli, hogy Montrealban vissza tud vágni - azon a pályán, melyen riválisa már négy alkalommal diadalmaskodott a múltban. „Vártam, hogy lesz néhány kemény versenyünk, és fel is készítettem rá magam, különösen ilyen remek szezonkezdet után” - idézte Rosberget a Crash.net. „De remélem, hogy a legutóbbi versenyen már az össze balszerencsémet magam mögött hagytam. Bízom benne, hogy innen már csak feljebb visz az út, de érdekes lesz látni, hogy mire lesz képes a Red Bull. Reméljük, hogy előrébb leszünk majd, de meglátjuk.”

Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója elmondta, hogy Monaco óta folyamatosan ásták bele magukat azokba a problémákba, melyek megakadályozták a német pilóta előretörését - bár a Circuit Gilles Villeneuve évről évre megizzasztja a technikákat, elég csak a brackley-iek 2014-es problémás futamára emlékezni, ahol mindkét pilótát ugyanaz az MGU-K probléma hátráltatta.

„Montreal szokatlan pálya, lassú kanyarjaival és hosszú egyeneseivel, ebből következően pedig mind az erőforrások, mind pedig a fékek számára nagy kihívást jelent” - mondta Lowe. „De a gumik számára is trükkös a helyszín, ahol idén második alkalommal vetjük be az ultralágy abroncsokat, mely komoly csökkenést eredményezhet. A legnagyobb feladatot mégis az jelenti, hogy megértsük, hogyan fognak viselkedni majd.”

„Elégedetten távoztunk Monacóból, hiszen zsinórban negyedik éve nyertünk ott, de örömünk mégsem teljes, hiszen Nico nehéz délutánon van túl. Komoly erőfeszítéseket tettünk azért, hogy megértsük, mi miért történt, és hogy ne forduljon elő a jövőben. Lewisnak fantasztikus rekordja van itt, de Nico is itt teljesítette egyik legjobb futamát 2014-ben, ahogy tavaly csodálatos kettős győzelmet szereztünk - izgalmas hétvége vár ránk” - tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: