Bár a pontszerző helyeken kívül tanyázott mindkét autójuk, a kiesések magas számát látva okkal bízhattak abban a Saubernél, hogy elcsíphetik első pontjaikat a szezon során, ennek érdekében pedig arra kérték az elöl haladó Felipe Nasrt, hogy engedje el maga mellett a gyorsabban haladó Marcus Ericssont. A svéd is úgy tudta, hogy csapattársa félre fog állni az útjából, amikor a Rascasse-ban előzéssel próbálkozott a 48. körben, a brazil azonban nem tette meg ezt a szívességet, így a két C35-ös összeakadt, és noha mindketten próbálták folytatni a versenyt, az autókon keletkezett sérülések miatt végül be kellett parkolniuk a garázsba.
A pénzügyi gondok miatt egyébként is nehéz helyzetben lévő svájci istálló csapatfőnökének úgy hiányzott ez, mint hátára a púp, így a hivatalos sajtóközleményben sem próbálta kikozmetikázni véleményét.
„Elfogadhatatlan magatartás volt ez mindkét versenyzőnktől. Az ütközés az egész csapat munkáját tönkretette. Marcus és Felipe jól tudják, hogy mennyi erőfeszítést ölünk minden versenyhétvégébe, nekik pedig az a felelősségük, hogy eljuttassák az autót a verseny végéig” - mondta a dühös Monisha Kaltenborn.
„Miután kielemeztük az aktuális helyzetet, láttuk, hogy fontos lenne a gyorsabbik autónkat előre küldeni, ezzel a lehető legjobb pozícióba kerülve. A döntésünk az autókból érkező adatokon alapult. A történtek után a csapaton belül tisztáztuk a helyzetet, és mindkét pilótánk megértette, hogy milyen felelősségekkel rendelkeznek. Ilyen baleset többé nem fog előfordulni.”
A két pilóta nem is mutogatott egymásra, mindketten elismerték felelősségüket. „Amikor a gumijaim elkezdtek működni, utolértem Felipét, de beragadtam mögé” - mondta Ericsson. „A rádión azt mondták, szóltak Felipének, hogy engedjen el. Aztán megláttam a rést és próbáltam megelőzni, de láthatjuk, hogy mi lett a vége. Elnézést kérek, és biztos vagyok benne, hogy ilyen többé nem fog megtörténni.”
Felipe Nasr azért valahogy még igyekezett megvédeni azon döntését, miszerint a csapat kérésére nem hallgatva bezárta a kaput csapattársa előtt a szűk kanyarban. „Marcus és én eltérő stratégián voltunk, ő korábban állt ki kerékcserére, mint én. Idővel azonban az én gumijaim is melegedni kezdtek, és fokozatosan közeledem az előttem állókhoz. Számomra így nem ez volt a megfelelő pillanat a helycseréhez. Aztán hirtelen a Rascasse-ban éreztem, hogy az autóm ütést kapott. Nagy csalódás ez az egész csapatnak, hiszen mindenki keményen dolgozott. Elnézést kérek a történtekért” - mondta végül bűnbánóan a brazil.
Az esetben a versenybírók Ericssont találták hibásnak, aki így három hajthelyes büntetést kapott a Kanadai Nagydíjra.