A Spanyol Nagydíj, amelyre örökké emlékezni fogunk. Az élről a két Mercedes indult, mint az esetek nagy többségében 2014 óta, ám az első kör végén már egyikük sem haladt át a célvonalon. Hamilton és Rosberg hasonlóan jól jött el, és a brit érkezett meg elsőként az 1-es kanyarhoz, német csapattársa azonban a külső íven lendületesebben tudott befordulni, így elsuhant mellette.
Gyakran dőlt már el a két Mercedes csatája a futam első kanyarjában, most azonban az események végzetes kimenetel felé haladtak. Hamilton nem hagyta annyiban a vezetés elvesztését, és már a harmadik kanyar után visszatámadott, hiszen sokkal nagyobb tempóval tudott onnan kigyorsítani, mint csapattársa. A belső íven támadott, a védekező Rosberg azonban sietve odahúzta az autóját, ezzel Hamiltont kiterelve a fűre. A brit gyorsan próbált visszajönni, de az aszfalton kívül könnyen elveszítette az irányítást a Mercedes felett, megpördült, és a pályára visszacsúszva a következő kanyarra készülő Rosbergnek csapódott.
A két sérült W07-es tehetetlenül repült a kavicságyba, a csapat történetének talán legdrámaibb futamát produkálva ezzel, hiszen mindketten kiestek a versenyből három kanyart követően. A Spanyol Nagydíj innentől már nem róluk szólt, még ha az elkövetkező napokban sokat is fogunk beszélni a Mercedes botrányáról.
A verseny képe ezzel alapjaiban változott meg: az élen Daniel Ricciardo találta magát, mögötte Max Verstappennel és a remekül előretörő Carlos Sainzcal, akit a két Ferrari követett. A biztonsági autó után Vettel és Raikkönen viszonylag gyorsan túljutott a Toro Rossón, és az élen álló négyes hirtelen a győzelemért folyó csatában találta magát - köztük az a Verstappen is, aki csak ettől a hétvégétől kezdve mondhatja magát egy élcsapat pilótájának.
A futam első harmadában ez a kvartett nem szakadt el egymástól túlságosan, néhány másodperccel követték egymást, de előzési közelségbe egyikük sem került, így a bokszkiállások érkezésével áthelyeződött a hangsúlyt a taktikai csatára. Az első cserék során mind a négyen közepes keverékeket kaptak és a sorrend is változatlan maradt közöttük, ezt követően azonban mindkét csapat megosztotta a stratégiát két pilótája között.
Ricciardo és Vettel három-, míg Verstappen és Raikkönen kétkiállásos taktikával folytatta a versenyt, így a négyes sorrendje a továbbiakban megkavarodott, és a futam végéig nyitott maradt a kérdés, hogy kinek a húzása lesz a nyerő a végén. Vettel igen korán kiállt harmadik cseréjére, így harminc kört kellett abszolválnia az utolsó szett közepes keverékkel, cserébe viszont sikerült az elévágása Ricciardóval szemben, aki saját utolsó bokszlátogatása után a negyedik helyre tért vissza.
Húsz körrel a leintés előtt Verstappen vezette a versenyt, minden idők legfiatalabbjaként, őt pedig Raikkönen követte közelről, noha kellően közel sohasem tudott kerülni hozzá a célegyenes végére. Az utolsó tíz körre világossá vált, hogy Vettel és Ricciardo, noha tíz másodperc alá csökkentették hátrányukat, nem lesznek képesek visszazárkózni az élen állókra, ám így is két igen szoros csata alakult ki a két páros között. Az első helyért Verstappen és Raikkönen, a harmadikért Vettel és Ricciardo hajtott. Az ausztrálnak egy alkalommal sikerült is beszúrni a német elé, kiváltva ezzel a négyszeres bajnok nemtetszését, de Vettelnek sikerült visszavennie a pozíciót.
Az ausztrál ráadásul egy újabb csavart követően az utolsó előtti körben hátsó defektet kapott, így vissza kellett térnie a bokszba, de még így is be tudott jönni a 4. helyre Valtteri Bottas elé.
Az élen azonban megtörtént az, amit mindenki csak a legelrugaszkodottabb álmaiban hihetett. Max Verstappen újabb hibátlan versenyzést bemutatva tökéletesen állt helyt első Red Bullnál töltött futamán, maga mögött tartotta Raikkönent, és nem autósport-, hanem sporttörténelmet írva megnyerte a Spanyol Nagydíjat!
A győzelemért zajló csata hevében az üldözőkre jóval kisebb figyelem szegeződött. Az ötödik helyen befutó Bottas már 45 másodperc lemaradással ért célba, Carlos Sainz legjobb F1-es eredményét érte el a 6. hellyel, mögöttük pedig Perez, Massa, Button és Kvjat lett még pontszerző. A Toro Rossóhoz száműzött orosz ironikus módon megfutotta a leggyorsabb kört azon a versenyen, amelyen helyettese győzelemre vezette az ő korábbi autóját.
A Spanyol Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Max Verstappen | Red Bull-Renault | 1:41:40.017 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 0.616 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 5.581 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 43.950 |
5 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 45.271 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:01.395 |
7 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:19.538 |
8 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:20.707 |
9 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1 kör |
10 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör |
11 | Esteban Gutierrez | Haas-Ferrari | 1 kör |
12 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1 kör |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 1 kör |
14 | Kevin Magnussen | Renault | 1 kör |
15 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1 kör |
16 | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1 kör |
17 | Rio Haryanto | Manor-Mercedes | 1 kör |
- | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | - |
- | Fernando Alonso | McLaren-Honda | - |
- | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | - |
- | Lewis Hamilton | Mercedes | - |
- | Nico Rosberg | Mercedes | - |