DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Ne várjunk Renault-csodát a következő évben

Más csapatokkal ellentétben a Renault nem bízik abban, hogy a szabálymódosításokkal egyből az élmezőnyben köszön vissza. A következő F1-es futamokon viszont intenzív fejlesztésre számíthatunk tőlük.

A 2017-es aerodinamikai szabályváltozásoktól minden csapat, amely jelenleg le van maradva az élmezőnytől, azt várja, hogy segít ledolgozni hátrányát: a Red Bull, a McLaren, de még a Williams is bízik benne, hogy ő lesz a legjobb alkalmazkodó. A Renault-tól is várhatnánk ehhez hasonlóan optimista megszólalást, ők azonban nem számítanak csodára a következő szezonban, tartják magukat korábban felvázolt hároméves tervükhöz.

„A következő évben nem lesz lehetséges, hiszen nem csak a szabályzaton múlik, hanem a struktúrán is” – mondta Frederic Vasseur versenyigazgató a motorsport.com-nak, mikor dobogós és győzelmi esélyekről kérdezték. „Az F1-ben fel kell építened a csapatod, ez pedig egy középtávú projekt. Manapság már akkor is 18 hónapot kell várni, ha szerződtetni szeretnél valakit. Ez azt jelenti, hogy két évig nem tudtok együtt az autón dolgozni.”



„Ilyen az élet, ez a helyzetünk, egyúttal valószínűleg azt is jelenti, hogy a nagyobb csapatok sokkal felkészültebbek a szabályváltozásra, mint mi. Előny lehet, ha ma is esélyes vagy, abban viszont nem vagyok biztos, hogy mi le fogjuk csökkenteni a különbséget az élmezőnyhöz képest” – mondta Vasseur, akinek csapata csak kilencedik a konstruktőri pontversenyben.

Az elmondottak azonban korántsem jelentik azt, hogy a Renault nem dolgozik gőzerővel azon, hogy előbbre kerüljön. Az eddigi versenyeken egy módosított első szárny érkezett fejlesztésként, a jövőben azonban sokkal gyakrabban mutatkoznak be új alkatrészek.

„Fejlesztünk az aerodinamikánkon, valamint az első felfüggesztéshez is módosítás érkezik hamarosan, Kanadában pedig a motorcsomagunk várható” – sorolta a pálya menti műveletekért felelős Alan Permane az Autosportnak. „Tehát várható, hogy a következő hat-nyolc verseny szinte mindegyikén felteszünk valamit az autóra. Most térünk vissza a normális kerékvágásba. Még mindig nem vettük fel teljesen a sebességet, továbbra is erősödünk, de remekül állunk. Az új felfüggesztés-alkatrészek a spanyol teszten érkeznek, ezért Monacóban lehet majd látni őket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: