Az Autosport információi szerint a Sauberhez hasonlóan a Haas is úgy határozott, hogy beépítik autóikba az új erőforrást, amit a Ferrari saját modelljeiben már az Orosz Nagydíjon bevetett három fejlesztési zseton felhasználása után. A jelenlegi összetett hajtásláncok mellett a csapatoknak több szempontot is figyelembe kell venniük egy újfejlesztésű egység bevetése előtt, a döntésnek pedig több futamon át is következményei vannak, hiszen minden autó csak öt darabot használhat fel az erőforrás minden egységéből.
A gyárban lefolytatott tanácskozáson azonban mellette szavaztak a Haas mérnökei, az új motor bevetése ugyanis szerintük beleillik a csapat idénre kitűzött programjába. Az istállónál amiatt is optimisták, mert a Szocsiban tapasztaltak alapján előrelépést értek el az őket Kínában és Oroszországban is sújtó rejtélyes, gumikkal kapcsolatos problémák terén, amit Romain Grosjean újabb pontszerzése jelzett.
„Valami nem egészen jó az autóval” - mondta a francia pilóta. „Szombat este azonban végre sikerült rámutatnunk arra a területre, ahonnan talán a hiba eredeztethető. Már nagyon várom, hogy kicseréljük azokat az elemeket, és megérkezzünk Barcelonába, amely pályát a csapat is ismeri.”