A maranellói istálló autói az idei szezont ugyanabban a pozícióban kezdték a mezőnyben, ahol az előzőt befejezték: egyértelmű második erőként a Mercedes mögött. Az olaszoknak talán árnyalatnyit sikerült közeledniük a címvédő alakulathoz, ám előrelépésüket egyelőre eltussolják a műszaki hibák, amelyek többször is felütötték már a fejüket az SF16-H modelleken. Melbourne-ben Kimi Raikkönen, Szahírban Sebastian Vettel autója ment tönkre a futam napján, míg most Szocsiban a második edzésen ismét a németnek kellett félreállnia a pályán. Mindezt végül egy váltócsere követte az Orosz Nagydíj időmérője előtt, aminek viszont a csapat szerint sokkal inkább a két pilótájuk sanghaji ütközése volt a kiváltó oka.
De akárhogy is nézzük, kétségtelen, hogy a Ferrari megbízhatóság terén egyelőre nem áll a helyzet magaslatán, így hiába gyorsabbak autóik a Red Bullnál, a tabellán mégis csupán négy ponttal előzik meg az energiaitalosokat, míg a Mercedes máris több mint 50 egységgel elhúzott tőlük.
Maurizio Arrivabene, az istálló csapatfőnöke a La Repubblicának beszélt arról, hogy tudatosan a tempó javítását helyezték előtérbe a fejlesztések során.
„Ha hátrányban vagyunk, egyedül úgy lehetséges felzárkózni, ha hajtunk, mint az őrült. Ahhoz pedig, hogy őrült módjára hajtsunk, a teljesítményt a megbízhatóság elé kell helyezni” - mutatott rá. „Emiatt ezen a télen azzal a felfogással álltunk hozzá a munkához, hogy elsősorban a sebesség javítását tűzzük ki célul, és csak ezt követően foglalkozunk a megbízhatósággal.”
Az 59 éves olasz vezető azonban szombat délelőtt a német Sky-nak nyilatkozva elismerte, hogy ennyi megbízhatósági hibára már nem lehet magyarázat, és vállalta is értük a felelősséget. „Egyszerűen csak sokat kockázatunk, talán túlságosan is sokat. Ez pedig az én hibám” - hangzott Arrivabene szájából a vallomás.