„Nem érdekel tweetelés, a Facebook, nonszensz az egész” - nem túl hízelgő szavak Bernie Ecclestone-tól, aki az elmúlt másfél év során nagy nehezen felismerte, hogy haladnia kellene a korral, így ha lassan is, de beindult a Forma-1 hivatalos Twitter, YouTube, Facebook- és Instagram csatornája is. Persze a lehetőségek korlátlanok, így az F1 még rettentően gyerekcipőben jár más versenysorozatokhoz, például a WTCC-hez képest.
Sergio Marchionne, a FIAT Chrysler Automobiles vezérigazgatója, és a Ferrari F1-es csapatának elnöke szerint itt az idő, hogy az F1 komolyan is megvesse lábát az online térben. „Ez a sport nagyon komoly energiaráfordítást igényel, mind az emberek számát, mind az anyagiakat tekintve” - nyilatkozta az elnök az Autosportnak. „Szomorú látni, hogy a sportág nem aknázza ki lehetőségeit a közönség elérése érdekében.”
„Meg kell változtatni a rajongókhoz való hozzáállásunkat, oly módon, hogy a versenyek mindenki számára elérhetőek legyenek. Ami azt illeti, az üzlet digitális részét nem igazán nevezném a legfejlettebbnek. Mindenki tudja, hogy mit kellene tenni, és mindannyian azért harcolunk, hogy ezeket véghez is vigyük. Minden motorgyártó - mi, a Mercedes, de még a Honda és a Renault is - hosszú távú érdeke, hogy a sportág egyre jobb állapotban haladjon előre.”
Marchionne szerint az F1-nek tanulnia kellene abból, hogy milyen rossz lett az imázsa az elmúlt időszakban, és tennie az ellen, hogy romoljon tovább. „A sport igazából sokkal egységesebb, mint amilyennek tűnik. Vigyáznunk kell arra, amikor az emberek túl nagy felhajtást csapnak egyes dolgok körül. Ott voltak például az időmérő formátumával kapcsolatos problémák, annak ellenére, hogy a rajthelyek ily módon történő eldöntése nem aratott osztatlan sikert a csapatok és a pilóták között.”
„Szükségtelen, hogy ilyeneket próbálgatunk, sokkal békésebben, és a nyilvánosság elől elzárva is meg lehetett volna tárgyalni a témát, mint ahogyan azt tettük. Ez egy leckét jelent számunkra, amiből tanulnunk kell” - tette hozzá Marchionne.