A Kínai Nagydíjat követő héten felmerültek a pletykák, melyek a versenyhelyszín bizonytalan jövőjéről szólnak. A holland De Telegraaf lap arról írt, hogy a sanghaji aszfaltcsík szerződése 2017 után lejár. Kína 2004 óta a Formula-1-es naptár tagja, az abban az évben született szerződést hosszabbították meg több alkalommal, de már 2011-ben is arról szóltak sajtóbeszámolók, hogy nehezen sikerült megegyezni a jogdíjakról.
Bár Sanghaj a Hermann Tilke-féle, általánosságban nem túl népszerű pályák mintapéldája, 2016-ban a Kínai Nagydíj izgalmaira nem lehetett panasz, köszönhetően a hátraeső versenyzőknek. A pilóták is szeretik, köztük a 2007-es világbajnok, Kimi Raikkönen:
„Jó pálya, ahol jó versenyeket lehet csinálni. Szeretek ott vezetni, de oda megyünk, ahol a versenyek vannak, nem mi döntünk. Bernie oda vezet minket, ahonnan a pénz jön, mi pedig követjük őt” – mondta a Ferrari versenyzője.
Marcus Ericsson is hasonlóan vélekedik: „Jó vezetni ezen a pályán, meglehetősen technikás, különböző íveket lehet használni, és van pár trükkös kanyarkombinációja. Úgy gondolom, jó pálya a versenynaptárban, és hiányozni fog, ha távozik” – fogalmazott a svéd pilóta.