A 2014 óta tartó hibridmotoros korszak egyik legnagyobb kritikája, hogy nincs meg az F1-es autók jellegzetes, semmi máshoz nem hasonlítható hangja - ez természetesen egy szimpla turbómotornak is szükségszerű velejárója. Az idei szezonra valamennyivel hangosabbak lettek az erőforrások, de a cél az, hogy már 2017-ben is tovább lehessen növelni a hanghatásokat - ezen dolgozik a Mercedes és Paddy Lowe szerint el is fogják érni a kívánt eredményt.
"Dolgozhatunk tovább a hangzáson, szerintem valamivel erőteljesebbnek kell lennie" - nyilatkozta Lowe az ESPN-nek. "Voltak és vannak ötleteink, amelyeken dolgoztunk, ezek pedig drámai növekedést eredményezhetnek az autók hangját illetően. A rendszer fő fejlesztője a Mercedes, de valami olyat kell kitalálni, ami úgy növeli meg jelentősen a hangot, hogy a teljesítményt nem csökkenti. Ez lehetséges" - magyarázta a Mercedes technikai guruja.
Szintén komoly kritika a jelenlegi rendszerekkel kapcsolatban, hogy spórolni kell az üzemanyaggal - 100 kg-ot használhatnak fel a futam alatt, az átfolyásnak pedig 100 kg/órának kell lennie. "Nem értem, hogy miért panaszkodnak erre a nézők, hiszen mindig is spórolni kellett, folyamatosan padlógázon menni eddig sem volt hasznos. Ez csak enyhén több, mint eddig, ráadásul kevesebb lesz, mert ahhoz, hogy a motort hatékonyabbá tegyük, kevesebb üzemanyagot kell spórolni" - fejtette ki Lowe.
"Az eredeti terv szerint ezt a 100 kg-ot évről évre csökkentenünk kellene, tehát most 98 kg-on kellene lenni, nem pedig 105-ön, amit néhányan akartak" - tette hozzá.