Max Verstappen tavaly valósággal berobbant a Formula-1 világába és az idei két futamon is bizonyította tehetségét - Bahreinban például a hatodik helyen ért célba, így a Toro Rosso először szerzett pontot ezen a pályán. A fiatal pilóta Kínában is folytatná jó szereplését, de vele kapcsolatban egyre inkább 2017 és a távolabbi jövő kerül terítékre - az ugyanis szinte biztos, hogy a következő szezonban már más istállónál folytatja pályafutását.
Opció lehet a Red Bull (mint anyacsapat, Kvjat helye bizonytalanná válhat és már korábban kijelentették, hogy mindenki az állásáért vezet), opció lehet a Mercedes (ha Hamilton és Rosberg nem fér el tovább egy csapatban, vagy Rosberg a szezon végére ismét simán kikap) és opció lehet a Ferrari (Kimi Raikkönen távozására/visszavonulására van esély) - a Toro Rosso szerint azonban ez még korai lenne és az istálló stratégiája a fiatalokkal kapcsolatban egy hároméves terv.
"Nem tudom, hogy készen áll-e" - nyilatkozta Franz Tost a Motorsport.comnak. "Egy pilótának alapesetben három évre van szüksége ahhoz, hogy megértse a Formula-1-et. Ha készen áll az ugrásra, az ő kezükben van". Tost úgy látja, hogy nem a pályán mutatott sebesség, vagy agresszió a lényeges, nem ezért véli úgy, hogy három év kell minden pilótának.
"A Formula-1-ben sok pilóta lebecsüli a pályán kívüli dolgokat. Pedig azt mondhatom, hogy ennek a korosztálynak a vezetés már a legkönnyebb része az egésznek. A legtöbbjük négy-öt éves korában kezdett el versenyezni, eltöltött tíz évet másik sorozatokban, úgyhogy az F1-es autó vezetése nem nehéz számukra, könnyen átállnak erre".
"Persze fontos az, hogy hogyan használja a kerékvetőket, mikor használja a kerékvetőket, ezeket hiába magyarázod el neki százszor, meg kell tapasztalnia. Fontos megtanulni, hogy hogyan kell bánni a gumikkal és ez nem egyszerű, megértést, gyakorlást igényel. Akár százszor is elmondhatod valakinek, hogy a hetes kanyarban vigyáznia kell a jobb első gumijára, amikor versenyben van és el akarja kapni az előtte haladó autót, ezt nem fogja figyelembe venni. Ehhez idő kell" - magyarázta Tost.
"Ami nehéz a Formula-1-ben, az az, hogy hat-hét mérnököd van, gyakorlatilag minden területre jut egy, akivel együtt dolgozol. Ahhoz, hogy a legjobbat hozd ki mindenből, rengeteg információra van szükséged mindenhonnan és rá kell jönnöd, hogy ezeket hogyan optimalizáld a vezetési stílusodhoz. Ehhez is idő kell. Még ez sem elég, ott vannak a sajtótájékoztatók és kötelező megjelenések. Ez sem egyszerű és itt különösen fontos, hogy vasárnap délután két órakor mentálisan friss legyél, nem lehetsz fáradt" - fűzte tovább a szakember.
Természetesen szóba került Verstappen melbourne-i kirohanása is csapata ellen, amikor nem értette, hogy miért nem előzheti meg csapattársát. "Ez nem negatív, mutatja, hogy Max mennyire komolyan veszi a dolgot. Az autóban azonban kontrollálnod kell az érzelmeidet, mert amikor a rádióba beszélsz és ideges vagy, nem koncentrálsz 100%-ban a vezetésre, de ez is a tanulási folyamat része. Akárkivel dolgoztam eddig együtt, mindenkinek kellett ez az idő arra, hogy megértse a Formula-1-et. Persze ha egy tökéletes autóban ülsz, amit könnyű vezetni és beálíltani, az más" - tette hozzá Tost.