DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Hülkenberg: Az F1 még mindig szexi

Noha a sportággal sokszor úgy viselkednek, mint a földön fekvő emberrel - belerúgnak még egyet -, Nico Hülkenberg szerint számtalan jó dolog van az F1-ben, egyedül a konszenzust hiányolja.

Noha még mindig terítéken vannak a sportágat elviekben forradalmasító és izgalmasabbá tévő technikai szabályrendszer kidolgozása, a Forma-1 legaktuálisabb témája a két futam alatt kukába dobott időmérő edzés körüli hercehurca. Kínában ugyan visszatér a 2015-ös kvalifikációs séma, számtalan olyan területe van a sportágnak, ahol nem csak a rajongók, de maguk a pilóták is változtatni szeretnének.

A GPDA nemrég kiadott levelében a versenyzők egyértelművé tették, hogy másfajta irányítási rendszert szeretnének, azzal együtt, hogy maguknak is beleszólást kérnek a szabályok kialakításába. A negatívumok ellenére azonban Nico Hülkenberg úgy véli, a sportág, mint termék, önmagában számtalan pozitív dolgot is hordoz.



„Úgy tűnik, mindenki a negatív véleményekre hajlik a sportággal kapcsolatban, de még mindig nagyon szexi és remek termékünk van” - nyilatkozta a német a Motorsport.com-nak. „Persze mindig vannak területek, ahol javulni lehet. Ilyen például a hang, számomra nagyon hiányzik a V10-es és V8-as motorok zaja. Úgy vélem, hogy mivel az autók nehezebbek, nem olyan dinamikusak, mint korábban, ráadásul a közép- és kiscsapatok számára is jobban megengedhetőbbé kellene válnia a sportnak.”

„Nem azt mondom, hogy minden rendben van, de a termék még mindig jó. Ez az autóversenyzés csúcsa, ahol persze mindig van javítanivaló. Az a probléma, hogy ha megkérdezel 100 embert, 60 féle választ fogsz kapni, és az egyik balra, a másik pedig jobbra akar majd menni. De ha azt vesszük, összességében nem túl rossz, amink most van.”

A német pilóta kifejtette véleményét az új, majd elvetett időmérőről is. „Mindig is voltak viták ebben a sportban, főleg politikai téren. A dolgok megváltoztak körülöttünk, de végül is mi vagyunk a pilóták, akik imádják ezt a sportot, és megpróbálnak vigyázni rá. A GPDA éppen ezért adta ki a levelet, de a döntés sajnos nem a mi kezünkben van. Azért szerződtettek minket, hogy gyorsan vezessünk és teljesítsünk, nem azért, hogy szabályokat alkossunk. De néha a dolgok, hogy is mondjam… tudják, néhány döntést meg kellett változtatni, miután ide-oda ráncigálták. Nem volt éppen szívderítő ezt látni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: