Sokakkal egyetértésben az idén magát a brit Channel4 csatorna F1-es szakértőjeként is kipróbáló ausztrál is vitatja a sport azon döntését, hogy végül mégis kitartott Bahreinre az ellentmondásos időmérő-formátum mellett, amely várhatóan ezen a szombaton sem tartogat majd izgalmakat a végjátékra.
Webber szerint azonban legalább ugyanekkora baj, hogy a kvalifikáció nagy részében a középmezőny küzdelmeit kell figyelnünk ahelyett, hogy a legjobb pilótákon lenne a hangsúly. Ez pedig már a korábbi rendszernek is nagy hibája volt az ausztrál szerint, aki a régi, 1 óra/12 kör rendszert kedvelte legjobban, noha neki csak 2002-ben volt lehetősége azt kipróbálni.
„Azt hittem, hogy Melbourne-t jó hangulatban hagyjuk el, annak tudatában, hogy visszatérünk a korábban nagyon is jól működő rendszerhez. Ám mégsem ez történt, és most visszatérünk a melbourne-i forgatókönyvhöz, ami akkor se fog olyan izgalmakat hozni, mint az előző, ha a lehető legtöbbet hozzák ki belőle” - nyilatkozta Webber a Daily Mailnek.
„Engem az is aggaszt, hogy még mindig azokra a versenyzőkre koncentrálunk, akik azért küzdenek, hogy továbbjussanak az egyik szakaszból a másikba. Minden tiszteletem az övéjük, de túl sokat figyeljük Nico Hülkenberget, Sergio Perezt vagy a fiatal Esteban Gutierrezt, miközben a legjobb pilótákon és az első néhány rajtsoron kellene, hogy legyen a hangsúly.”
„A versenyzőknek leginkább tetsző időmérős rendszer persze nem feltétlenül felel meg a kereskedelmi jogok tulajdonosának, én ugyanis azt szerettem legjobban, amikor négy szett gumink volt egy óra időtartamra. Azokat a gumikat pedig már nem kellett a versenyen is használni. Azóta persze rengeteg dolog változott, de azóta is folyamatosan magyaráznunk kell, hogy hogyan is működik a sport.”
„Amikor az ember felkapcsolja a tévét, látnia kellene, hogy tényleg egy időmérő edzés zajlik, amely során mindenki a lehető legjobb köridőt próbálja kipréselni az autóból. És ha valaki egy tizeddel gyorsabb volt nálam, akkor vissza akarok menni a pályára, hogy válaszoljak. És ez volt a baj Melbourne-ben, hiszen a versenyzők nem tudtak válaszolni egymás körére, mivel nem volt elég idejük és gumijuk.”
Webber a hétvégi esélyekről is beszélt pár szót, és a melbourne-i tapasztalatokból kiindulva úgy látja, Sebastian Vettel a tavalyinál nagyobb veszélyt jelenthet a Mercedesekre, míg Nico Rosberg győzelme ellenére sem volt eléggé meggyőző.
„Kellően nyugodt és fejben is nagyon jól áll” - kezdte Vettel értékelését. „Tisztában van vele, hogy milyen kihívások állnak előtte, így amikor esélyt kap arra, hogy beleszóljon a Mercedesek dolgába, meg is fogja tenni.”
„Az ausztrál versenyt csak Lewis veszíthette el, és meg is tette. Nico általában Bahreinben is erős, de tudja, hogy Ausztráliában nem csak rajta múlt a győzelem, és hogy ezen a hétvégén annál jobban is tudna teljesíteni.”